Furgonetka zaoferowała system obsługi zwrotów

Pixabay

Broker usług kurierskich – Furgonetka, wprowadziła system kompleksowej obsługi zwrotów zakupów w e-commerce. Firma utrzymuje, że daje on konsumentom, jak i właścicielom e-sklepów pełną kontrolę nad całym procesem zwrotów. System jest przy tym intuicyjny.

Furgonetka twierdzi, że system obsługi zwrotów można szybko zintegrować z dowolnym e-sklepem, a działania związane ze zwrotem produktów są zautomatyzowane. Właściciele sklepów mają dostęp do informacji o zwracanych produktach w jednym panelu.

Maksymalnie szybkie zwroty

– Jeśli chcemy, aby handel internetowy dalej się rozwijał to musimy mieć świadomość, że zwroty będą jego naturalną konsekwencją. Z przeprowadzonej przez nas ankiety wynika, że ponad 59 proc. konsumentów rezygnuje co najmniej z 1 na 5 zakupionych przedmiotów. Obecnie tylko nieliczne sklepy, a właściwie niemal wyłącznie duże platformy e-commerce, mają usługę zwrotów stworzoną w sposób przyjazny dla klientów – twierdzi Rafał Agnieszczak, prezes Furgonetki. – Tymczasem, aby budować zaufanie i lojalność kupujących, zwroty powinny być maksymalnie szybkie, intuicyjne i najlepiej darmowe. Na polskim rynku e-commerce istnieje luka i jako Furgonetka postanowiliśmy ją wypełnić – dodaje.

System do obsługi zwrotów umożliwia szybką i łatwą integrację za pomocą pluginów z popularnymi platformami sklepowymi w modelu open-source i SaaS. W panelu online sprzedawcy mogą skonfigurować najważniejsze ustawienia, m.in.: adres do zwrotu, czas na odstąpienie od umowy i na zwrot pieniędzy. Na tej podstawie jest generowany dokument Polityka Zwrotów, zweryfikowany przez prawników Furgonetki. Następnie w witrynie e-sklepu należy udostępnić podstronę /zwrot, przenoszącą klienta do formularza, gdzie może zlecić zwrot zakupionych produktów. Właściciele e-sklepów zaś mogą na bieżąco monitorować informacje o każdym zwrocie i podejmować odpowiednie działania. Furgonetka zapewnia również wsparcie techniczne na każdym etapie korzystania z systemu.

12 przewoźników do wyboru

– Ponad 61 proc. użytkowników Furgonetki zdarzyło się nie dokonać ponownego zakupu ze względu na negatywne doświadczenia związane ze zwrotem w danym sklepie. Natomiast prawie 82 proc. z nich stwierdziło, że chętniej korzysta z platform ze zautomatyzowanym procesem zwrotu. Z drugiej strony kluczowa jest analiza zwrotów – powodów, liczby – wspiera rozwój biznesu. W ten sposób działają najlepsze e-commerce’y na rynku – Agnieszczak.

Aby dokonać zwrotu za pośrednictwem narzędzia Furgonetki trzeba zalogować się do panelu Zwrot zakupów na stronie danego e-sklepu, gdzie znajdują się wszystkie zamówienia konsumenta. Następnie należy wybrać produkty do zwrócenia i ustalić szczegóły przesyłki, m.in. sposób pakowania i opcję dostawy. Użytkownik ma do wyboru formy wysyłki od 12 różnych przewoźników. W zależności od polityki sklepu w kolejnym kroku opłaca przesyłkę lub korzysta z darmowego zwrotu. Ostatnim etapem jest nadanie przesyłki. Pieniądze – w czasie maksymalnie 14 dni – otrzyma on w tej samej formie, co płatność za dokonanie zakupu. Użytkownik może także na bieżąco śledzić informacje o wszystkich zwracanych przez siebie produktach, zakupionych w sklepach korzystających z systemu: znajdzie je w panelu na stronie Furgonetka.pl lub w aplikacji mobilnej.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane