Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach, podsumowało przewozy cargo za pierwsze trzy kwartały 2025 r. Lotnisko obsłużyło 32 554 tony frachtu, czyli o 5 730 ton więcej (+21,4%) niż w tym samym okresie roku poprzedniego.
Rezultat za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku jest najlepszy w historii lotniska – odnotowano o 2 080 ton frachtu więcej niż w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku, kiedy to obsłużono rekordowe 30 474 tony ładunków.
– Dynamiczny wzrost przewozów cargo to silny sygnał, że Katowice Airport jest w gronie ważnych polskich węzłów logistycznych. Aktualnie szczególnie duże nadzieje wiążemy z perspektywą rozwoju połączeń z rynkiem chińskim. Aby sprostać coraz większemu popytowi na przewozy towarowe, konieczna jest rozbudowa infrastruktury portu. Naszym celem jest oddanie do użytku nowego, drugiego terminalu cargo już w 2027 roku – mówi Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Lotnicze cargo jest jednym z filarów działalności katowickiego lotniska. Swoje oddziały w terminalu towarowym w Pyrzowicach mają najwięksi operatorzy kurierscy, tacy jak DHL Express, UPS oraz FedEx. Począwszy od października 2024 roku, do Katowice Airport realizowane są czarterowe połączenia typu all-cargo z Urumczi, położonego w Chinach, a od kwietnia 2025 roku linia Lufthansa Cargo rozpoczęła obsługę regularnych rejsów all-cargo na trasie Frankfurt – Katowice – Frankfurt. Katowice Airport jest jedynym portem w Polsce, z którego ten przewoźnik realizuje regularne lotnicze połączenia towarowe. Lufthansa Cargo prowadzi również w Katowice Airport ogólnopolski punkt integracji frachtu w modelu RFS (Road Feeder Service), który polega na transporcie przesyłek między lotniskami za pomocą pojazdów ciężarowych. Każdy taki przejazd RFS jest traktowany jako przewóz lotniczy, posiadając m.in. nadany numer rejsu.













