Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach, podsumowała przeładunki cargo w I półroczu 2022 r. Od stycznia do końca czerwca na pyrzowickim lotnisku odnotowano 19 662 ton cargo, czyli o 5 846 ton więcej (42,3%) niż w pierwszym półroczu roku 2021. Władze portu spodziewają się ustanowienia w tym roku nowego rekordu.
W czerwcu 2022 r. przez Katowice Airport przeszło 3 789 ton frachtu, to jest o 1 414 ton więcej (+59,5%) niż w tym samym okresie minionego roku. W szóstym miesiącu 2022 r. frachtowce wykonały 410 startów i lądowań, czyli o 111 więcej (+37,1%) niż w czerwcu 2021 roku.
W I połowie 2022 r. na pyrzowickim lotnisku odnotowano 19 662 ton cargo, to jest o 5 846 ton więcej (+42,3%) niż w pierwszym półroczu zeszłego roku. Samoloty towarowe wykonały w tym czasie 2 698 startów i lądowań, czyli o 959 więcej (+55,1%) niż podczas pierwszych sześciu miesięcy 2021 r.
– Katowice Airport cały czas umacnia się na pozycji lidera w segmencie cargo w gronie trzynastu polskich lotnisk regionalnych. To ważna informacja z perspektywy struktury przychodów GTL SA, w której przewozy frachtu odgrywając coraz ważniejszą rolę. Najnowsze prognozy wskazują, że w 2022 r. przez Pyrzowice przejdzie rekordowe ok. 45 tys. ton frachtu. Znacząco wzrośnie także liczba startów i lądowań samolotów cargo, po raz pierwszy w historii portu powinno być ich około 7 tysięcy w skali dwunastu miesięcy – zapowiada Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Na lotnisku imienia Wojciecha Korfantego regionalne bazy mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualnie siatka regularnych połączeń towarowych portu lotniczego w Pyrzowicach obejmuje dziesięć tras. Cztery kierunki obsługiwane są dla Amazona, dwa dla firmy FedEx, dwa (w modelu RFS – transport ciężarówkami) dla Lufthansy Cargo, po jednej trasie dysponuje DHL Express i UPS.
W 2019 r. w Katowice Airport obsłużono 20 123 tony frachtu, w 2020 r – 20 375 ton, a w 2021 r. – 32 104 tony.