Dystrybucja owoców wspierana drukarką etykiet

paulbr, Pixabay

Właściciel plantacji borówki amerykańskiej potrzebował przyspieszyć konfekcjonowanie świeżych owoców, aby dotrzeć z dostawami na czas. Oprócz pracy związanej ze zbiorem owoców, czekał go także żmudny obowiązek – umieszczanie etykiet na produktach. Do tej pory odbywało się ręcznie, a etykiety dostarczała zewnętrzna firma. Zarządzający plantacją dostrzegli, że teki sposób znakowania towaru sprzyja przestojom i opóźnieniom.

Na plantacji uprawianych było kilka odmian borówki amerykańskiej. Mając na uwadze uzależnione od pogody wahania wielkości zbiorów i zmieniające się gusta odbiorców, właściciele rozszerzali asortyment. Druk etykiet zlecany był drukarni. Niektóre informacje, jak data przydatności do spożycia były dodrukowywane na etykietach przez pracowników. Ten sposób funkcjonowania nie sprawdził się jednak w stosunku do limitowanych i często zmieniających się serii produktowych.

Zauważono też inne mankamenty takiego etykietowania: długi czas oczekiwania na gotowe etykiety, wzrost kosztów działalności i nadmierne tworzenie zapasów magazynowych.

Plantatorzy zauważyli potrzebę drukowania etykiet na miejscu, ponieważ chcieli szybko reagować na dynamicznie zmieniające się warunki i potrzeby rynku. Zaczęli więc szukać narzędzia, które pozwoli samodzielnie drukować etykiety uwzględniając budżet na ten cel utworzony i sezonowość produkcji.

Wybór padł na budżetową drukarkę kolorową EPSON C3500 wraz z oprogramowaniem. Jedną z zalet takiego rozwiązania jest opcja druku krótkich serii. Ważna też była możliwość samodzielnego, łatwego i intuicyjnego projektowania etykiet, które są dobrej jakości. Istotne też jest to, że etykieta i kolorowy nadruk nie zmieniają swoich parametrów podczas przechowywania w chłodni.

Przedstawiciele firmy Etisoft twierdzą, że personalizacja produktu zwiększa jego atrakcyjność. Wykorzystane narzędzie usprawniło konfekcjonowanie produktów i całą logistykę dostaw. W efekcie – plantatorzy są w stanie elastycznie reagować na zmieniającą się sytuację na rynku, ale również przyspieszyć tempo wdrażania nowych marek do sprzedaży.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane