Zmiana na stanowisku prezesa Siemens Mobility w Polsce

Tomasz Prejs
Siemens Mobility

Z początkiem września 2024 r. Tomasz Prejs przejął obowiązki prezesa zarządu Siemens Mobility w Polsce, zastępując na tym stanowisku Macieja Zielińskiego. W zarządzie na stanowisku CFO pozostaje Katarzyna Halwa.

– Ogromne podziękowania dla Macieja Zielińskiego za jego wsparcie w ostatnich miesiącach na rzecz rozwoju Siemens Mobility. Polska jest kluczowym rynkiem w regionie z ogromnym potencjałem zwłaszcza w obszarze taboru i infrastruktury kolejowej. Wiedza i doświadczenie Tomasza Prejsa z jego długoletniej pracy na rzecz polskiej i europejskiej branży kolejowej będzie cennym atutem, aby z powodzeniem kontynuować ścieżkę rozwoju Siemens Mobility w Polsce i Europie. Transfer zaawansowanych technologii i bliższa współpraca z silnymi polskimi partnerami są w tym procesie kluczow – powiedział Gerhard Greiter, prezes regionu NEE w Siemens Mobility, cytowany w komunikacie.

Ze Stadlera do Siemensa

Tomasz Prejs przez ostatnich 14 lat zarządzał polskim oddziałem innego producenta taboru kolejowego – Stadlera. Był m.in. dyrektorem zarządzającym i prezesem. Przed Stadlerem działał w brytyjskim oddziale Honda Engineering Europe. Nowy szef polskiego oddziału Siemens Mobility jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na Wydziale Inżynierii Produkcji.

Siemens Mobility funkcjonuje na polskim rynku od ponad 30 lat, realizując projekty z zakresu taboru, infrastruktury kolejowej, serwisu oraz komponentów. Spółka dostarczyła m.in. pierwsze pojazdy metra Inspiro w Warszawie, tramwaje Combino do Poznania, a od ponad 10 lat jest dostawcą komponentów dla producentów taboru i systemów kolejowych w całej Polsce.

Siemens Mobility jest także jednym z największych dostawców lokomotyw wielosystemowych (serii Eurosprinter, Vectron oraz Smartron), z których na co dzień korzystają m.in. PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, CARGOUNIT, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.

W lutym 2024 roku firma podpisała kontrakt ramowy z poolem taborowym CARGOUNIT na dostawę do 100 lokomotyw wielosystemowych Siemensa od 2025 roku.

Firma chce elektryfikować kolej

– Priorytetowo traktujemy podtrzymanie dominującej pozycji w lokomotywach wielosystemowych, komponentach i serwisie naszych urządzeń na polskim rynku. Celem jest także silna obecność w innych obszarach – m.in. wchodząc na rynek infrastruktury kolejowej z projektami elektryfikacji i sygnalizacji oraz bycie partnerem pierwszego wyboru m.in. w zakresie modernizacji krajowego systemu transportu kolejowego, obejmującego portfolio taboru pociągów regionalnych i dużych prędkości. Osią wszystkich naszych działań w Polsce będzie cyfryzacja, która sprawia, że transport kolejowy będzie jeszcze bardziej inteligentny, efektywny i bezpieczny – powiedział Tomasz Prejs.

Firma Siemens Mobility odnotowała wysoki wzrost zamówień i przychodów w całym roku finansowym 2023. Wartość globalnych zamówień w 2023 r. Siemens Mobility wyniosła 45 mld euro (w tym 12,7 mld euro związane z serwisem), a przychód 10,5 mld euro (15% wzrost). Zatrudnienie na całym świecie sięgnęło blisko 40 tysięcy pracowników.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane