CEVA Logistics ma alternatywę dla lotniczego cargo

CEVA Logistics

Firma CEVA Logistics ogłosiła zamiar uruchomienia drogowych przewozów drobnicowych z Chin do Polski. Nietypowa usługa na dalekiej trasie ma być skierowana do przemysłu motoryzacyjnego, ale nie tylko. Korzyści z szybkiego i niedrogiego transportu mają przyciągnąć klientów z branży odzieżowej oraz informatycznej.

Ogłoszone rozpoczęcie przewozów drobnicowych z Azji do Europy wydaje się ryzykowne, ponieważ produkty automotive mogą być z powodzeniem przewożone drogą morską, co jest dużo bardziej opłacalne od przewozów samochodami na dalekiej trasie. Krzysztof Matkowski, air & ocean manager w CEVA Logistics Poland, przekonuje jednak, że jest kilka argumentów, które mogą skłonić firmy motoryzacyjne do zamówienia przewozu w transporcie lądowym. Przede wszystkim chodzi o lead time’y (czas realizacji procesów produkcyjnych), które w branży automotive wymagają ścisłego reżimu bez względu na rodzaj transportu.

– Weźmy np. LCL – przewóz przesyłek drobnicowych. Transit time na niektórych kierunkach może przekraczać 50 dni. Jeśli w którymś z portów przeładunkowych nastąpi opóźnienie spowodowane przesunięciem wypłynięcia o kolejny tydzień, a informacja ta jest dostępna powiedzmy na 15-20 dni przed zaplanowanym terminem dostawy, wówczas zazwyczaj producenci zlecają transport lotniczy dodatkowej partii towaru. Pozwoli im to na podtrzymanie produkcji aż do czasu dotarcia na miejsce właściwego ładunku (LCL). W tym przypadku, czasu jest na tyle dużo, iż można z powodzeniem skorzystać z transportu drogowego, ograniczając przy tym koszty – informuje Krzysztof Matkowski.

Lead time jest też istotny przy planowanym wprowadzeniu przez koncerny nowych modeli aut. Czas produkcji w początkowej fazie procesu jest wyjątkowo krótki. Producent nie może zatem czekam do dostawy części przez 40 ani przez 20 dni. Przyda się wówczas samochód ciężarowy.

– Pamiętajmy, że głównymi odbiorcami naszej usługi transportowej będą klienci, którzy chcą jak najszybciej sprzedać towar. Chodzi o takie branże, dla których wartość wygenerowana z poprawy „aktywów obrotowych” poprzez szybszą sprzedaż, będzie na tyle wysoka, że bez trudu zamortyzuje różnicę w cenie frachtu. Dotyczy to w szczególności branży IT. Ten rodzaj transportu dobry jest także dla branży odzieżowej, chociażby ze względu na sezonowość i konieczność szybkich zmian przy wprowadzaniu nowych kolekcji – mówi Krzysztof Matkowski.

Nowa usługa CEVA Logistics ma być konkurencją dla transportu lotniczego, który do tej pory nie miał realnej alternatywy.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *