Lufthansa zwiększa przewozy ciężarówkami z Pyrzowic

BerndRehbein, Pixabay

Na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice powstał punkt integracji lotniczego frachtu Lufthansy w modelu RFS (Road Feeder Service). Oznacza to, że przewoźnik zaoferuje nowe połączenia lotnicze z lotniska w Pyrzowicach do Wiednia i Frankfurtu, realizowane ciężarówkami.

Zarząd lotniska poinformował, że od 4 stycznia 2021 roku, ładunki klientów Lufthansy Cargo transportowane z i do Polski konsolidowane będą w Pyrzowicach. Dzięki uruchomieniu pojedynczego punktu integracji frachtu w modelu RFS możliwe będzie zwiększenie liczby oferowanych połączeń z Polski do dwóch głównych baz Lufthansy Cargo funkcjonujących na lotniskach we Frankfurcie i Wiedniu.

Ponadto dzięki współpracy z lokalnym agentem obsługi naziemnej w Katowice Airport proces logistyczny ma być wydajniejszy, co skutkować będzie oszczędnością czasu, zwłaszcza w przypadku przesyłek tranzytowych.

– Za sprawą zwiększenia naszej działalności w Katowice Airport, możemy zaoferować zarówno częściej realizowane połączenia, jak i przyśpieszony czas transportu. Jest to szczególnie istotne w trakcie kryzysu, kiedy to czas dostawy frachtu, jak i niezawodność całego procesu są kluczowe – opowiada Wojciech Ryglewicz, dyrektor ds. sprzedaży i handlingu Lufthansy Cargo w Europie Środkowo-Wschodniej.

W Katowice Airport, przed dalszą drogą do głównej bazy przewoźnika we Frankfurcie lub do Wiednia, konsolidowane będą ładunki nie tylko z Polski, a także z zagranicznych punktów we Lwowie, Koszycach oraz Ostrawie.

Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, firmy zarządzającej pyrzowickim lotniskiem, informuje, że dywersyfikacja infrastruktury Katowice Airport trwa od 15 lat. – Dlatego w południowo-wschodniej części portu stworzyliśmy nową strefę cargo. W 2016 r. uruchomiliśmy nowy terminal towarowy o powierzchni 12 tys. mkw. Od strony południowej obiektu powstał duży parking z drogami wewnętrznymi, a po północnej płyta postojowa dla frachtowców o powierzchni prawie 9 ha – opowiada Tomasik.

– W trakcie pandemii koronawirusa, która dla branży lotniczej bez wątpienia jest największym kryzysowym wyzwaniem w historii, nie traciliśmy czasu i sfinalizowaliśmy umowę z Lufthansą Cargo. Uruchomienie polskiego hubu RFS tego przewoźnika w Pyrzowicach, to kolejny milowy krok w rozwoju segmentu przewozu ładunków w Katowice Airport – mówi szef ZGTL.

W 2019 roku z i do Pyrzowic przewieziono ponad 20 tys. ton ładunków. Rok 2020, pomimo pandemii koronawirusa, port zamknie podobnym wynikiem.

RFS (Road Feeder Service) to usługi transport przesyłek ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowany na zlecenie linii lotniczych. Z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy m.in każdy transport ma nadany numer rejsu.

W Polsce większość lotniczego cargo jest realizowane ciężarówkami. Przewozy ładunków samolotami są marginalne.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane