PLK wyremontują linię do terminali w Medyce

Janusz Klimek, PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, szacowany na ponad 26 mln zł, na zaprojektowanie i wykonanie robót na liniach Hurko – Krówniki. Przebudowane zostaną tory, rozjazdy, obiekty inżynieryjne oraz przejazd kolejowo-drogowy. Finasowanie zadania zapewnia budżet państwa. Dzięki inwestycji PLK w pobliżu przejścia granicznego Medyka – Mostiska II poprawi się obsługa terminali przeładunkowych.

Dzięki pracom PLK zwiększy się poziom bezpieczeństwa w obsłudze towarów. Zwiększy się przepustowość tras i sprawniejsza będzie obsługa pociągów towarowych. Wzrost dostępności przejścia granicznego Medyka – Mostiska II istotnie wpłynie na rozwój współpracy gospodarczej w regionie.

Linie kolejowe Hurko – Krówniki 120 i 123 (szerokotorowa) są trasami dojazdowymi do bocznicy, zapewniającej spedycję krajową i międzynarodową wraz z przeładunkiem i magazynowaniem wyrobów hutniczych, rud żelaza, węgla, kruszyw, towarów sypkich i przemysłowych w rejonie kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce.

Inwestycja w rejonie kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą zakłada wymianę blisko 19 km torów między stacjami Hurko i Krówniki oraz 9 rozjazdów. Przewidziano remont 5 obiektów inżynieryjnych: wiaduktu i 4 przepustów. Podwyższony zostanie poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym.

Roboty na Hurko – Krówniki planowane są w latach 2022 – 2023. Szacunkowa wartość zamówienia, to ponad 26 mln zł netto. Projekt jest finansowany z budżetu państwa.

Zadanie: Prace na liniach kolejowych nr 120 i 123 Hurko – Krówniki realizowane jest w ramach projektu „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka – Mościska II”.

W latach 2016-2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 64 mln zł na modernizacje przejścia kolejowego w Medyce. Wykonano roboty na torach szerokich, na które przyjmowane są pociągi z Ukrainy. Prace objęły wymianę 17 km torów, 62 rozjazdów oraz sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poprawiono stan linii do terminali przeładunkowych, m.in. bocznicy CTL Północ Chełm – Hala w Medyce; terminalu PKP CARGO Connect Centrum Obsługi Granicznej w Medyce, terminalu Rozlewni Paliw Orlen w Żurawicy.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane