Ruszył przetarg na II część przekopu Mierzei Wiślanej

Urząd Morski w Gdyni

Urząd Morski w Gdyni ogłosił postępowanie na „Budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – Część II”. Wykonawca inwestycji będzie musiał przebudować istniejący tor wodny na rzece Elbląg oraz zbudować most obrotowy nad rzeką w miejscowości Nowakowo.

Kontrowersyjna inwestycja polegająca na stworzeniu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z wodami Zatoki Gdańskiej rozpoczęła się na jesieni 2019 r. Wykonawca I części – konsorcjum firm N.V. Besix SA, NDI S.A. i NDI Sp.z o.o. realizuje prace wartości prawie 1 mld zł. Firmy te mają zbudować port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, a także sztuczną wyspę na zalewie.

W ramach części II zlecona będzie przebudowa istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości ok. 10,4 km i szerokości toru 60 – 40 m oraz budowa mostu obrotowego nad rzeką Elbląg, w miejscowości Nowakowo, w odległości około 650 m w kierunku południowym od istniejącego mostu pontonowego.

Techniczne parametry mostu obrotowego to m. in.: długość 104,3m, rozpiętość przęseł 2 x 51,5 m, szerokość całkowita ok. 17,2 m oraz wysokość konstrukcyjna 1,9 m do 4 m, − nowego odcinka drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg z ciągiem pieszo – rowerowym i chodnikiem.

Urząd Morski czeka na oferty do 22 czerwca.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane