Torpol dokończy modernizację odcinka Leszno – woj. dolnośląskie

stacja Rawicz
PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na kontynuację modernizacji linii Poznań – Wrocław, na odcinku Leszno – granica województwa dolnośląskiego. Prace w czerwcu rozpocznie Torpol. Umowa ma wartość 462 mln zł, a prace planowane są do grudnia 2020 r. Inwestycja wstrzymana jest od jesieni 2018 r., kiedy z wykonania umowy zrezygnowało włoskie Astaldi.

– Zamykamy problem niesolidnego włoskiego wykonawcy. PKP Polskie Linie Kolejowe zrobiły to już na linii Lublin – Warszawa, a teraz nowy wykonawca przejmie prace na trasie między Lesznem a województwem dolnośląskim. Będzie dobre połączenie w regionach, między województwami i dla połączeń międzynarodowych – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Wykonawca wymieni ok. 40 km torów wraz z siecią trakcyjną. Dokończona będzie przebudowa peronów i przejścia podziemnego na stacji w Rawiczu i Bojanowie. W zakresie prac są nowe przystanki w Kaczkowie i Rydzynie. Budowa wiaduktu drogowego w Bojanowie i przejścia pieszo-rowerowego w Lesznie ułatwią komunikację i zwiększą poziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi. Podobny efekt przyniesie budowa nowych wiaduktów na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej w Rawiczu.

– Wykorzystaliśmy okres zimowy, by jak najszybciej, zgodnie z obowiązującym prawem, kontynuować inwestycje na odcinku linii między Poznaniem a Wrocławiem. Nowy wykonawca ruszy z pracami w czerwcu. Inwestycja istotnie poprawi komunikacje w regionie i na trasie ważnej dla połączeń krajowych i międzynarodowych – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska wykonano już prace na odcinku dolnośląskim oraz Poznań – Czempiń. Ich efektem są m.in. konkurencyjne dla ruchu drogowego przejazdy między Wrocławiem a Obornikami Śląskimi, Żmigrodem i Lesznem.

Pozostały do wykonania zakres to odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń. Na odcinku Czempiń – Leszno prace prowadzi Torpol S.A. Podpisana dziś umowa rozwiąże problemy z realizacją prac na odcinku Leszno granica woj. dolnośląskiego. Modernizacja linii E59 z Poznania do Wrocławia skróci czasu przejazdu między Czempiniem a Rawiczem o ok. 20 minut. Pociągi pasażerskie pojadą nią z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” jest warta ponad 1,5 mld zł. Z tej kwoty ok. 1,2 mld zł stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2020 r.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane