Wznowiono prace na odcinku Lublin – Dęblin

Roboty na linii nr 7.
PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe doprowadziły do wznowienia prac przy modernizacji linii z Lublina do Warszawy, po ponad półrocznej przerwie spowodowanej przez włoską firmę wykonawczą Astaldi, która porzuciła kontrakt. Nowymi wykonawcami prac są Budimex i Track Tec Construction.

Na odcinku Lublin – Dęblin kontynuowane są prace. W ubiegłym tygodniu PKP PLK przekazały plac budowy nowym wykonawcom. Modernizacja linii Warszawa – Lublin (nr 7) jest jedną z największych w Polsce i szczególnie ważną dla województwa lubelskiego. Za ponad 3,4 mld zł m.in. dzięki przebudowie 170 km linii, poprawie komfortu obsługi pasażerów na stacjach i przystankach, lepszej informacji, podniesieniu poziomu bezpieczeństwa znacznie wzrośnie konkurencyjność kolei.

– Zdajemy sobie sprawę, że inwestycja oczekiwana jest zwłaszcza przez mieszkańców województwa lubelskiego. Chcemy, aby pasażerowie mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie podróżować pomiędzy stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny. Korzyści dla gospodarki przyniesie usprawnienie przewozów towarowych z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec i na wschodniej granicy z Ukrainą i Białorusią. Projekt doskonale wpisuje się w nasz program unowocześniania sieci polskiej kolei – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Pod koniec marca PLK podpisały dwie umowy na kontynuację modernizacji linii kolejowej Lublin – Dęblin: z firmą Budimex na odcinek Dęblin – Nałęczów razem ze stacją Nałęczów za 616 417 320,26 zł netto oraz firmą Track Tec Construction na odcinek Nałęczów – Lublin wraz ze stacją Lublin za 627 696 508,88 zł netto.

Umowy obejmują zakres wszystkich prac, które nie zostały zrealizowane, a znajdowały się w umowie z Astaldi, czyli roboty torowe, sieciowe, okołotorowe.

Na koniec września 2019 r. planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Lublin – Dęblin i dalej do Warszawy. Dla pasażerów będzie 19 peronów wyposażonych w ławki, wiaty, informację pasażerską oraz udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ruch pociągów po dwóch torach będzie na koniec 2020 r. Sprawniejsze przejazdy zapewni także drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Po zakończeniu prac i uzyskaniu dokumentów pociągi pojadą 160 km/h.

Po zakończeniu modernizacji również na odcinku Otwock – Warszawa, czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do 1,5 h.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane