Deutsche Post DHL uruchomił dotąd na terenie Niemiec 3700 samoobsługowych punktów odbioru paczek. Do końca tego roku dołączy do nich 1000 kolejnych automatów, z czego połowa zostanie zainstalowanych przy sklepach sieci Lidl. Decyzja o współpracy z Lidlem zapadła po przeprowadzeniu testów automatów przy 12 dyskontach w Berlinie i Hamburgu.
– Partnerstwo z Lidlem przyniesie korzyści wszystkim stronom, a zwłaszcza naszym klientom, ponieważ 500 kolejnych stacji paczkowych DHL zostanie zamontowanych w łatwo dostępnych lokalizacjach – twierdzi Martin Linde, szef sprzedaży oddziału poczty i paczek w Grupie Deutsche Post DHL.
Oprócz 500 stacji paczkowych w sklepach dyskontowych, DHL zainstaluje w tym roku drugie tyle urządzeń w innych lokalizacjach. Grupa logistyczna posiada już 3700 automatów w 1600 miejscowościach.
System punktów odbioru paczek z logo DHL jest rozwijany od 2001 r. Po montażu pierwszych automatów pojawiły się głosy wątpiące w sens tego kanału dystrybucji przesyłek. Urządzenia paczkowe odniosły jednak sukces. W minionym roku z automatów skorzystało 10 mln użytkowników.
Pionierem paczkomatów na polskim rynku była firma InPost. Od 2001 r. do dziś zainstalowała ona 3 tys. urządzeń. 18 lipca tego roku o decyzji wprowadzenia usługi odbioru przesyłek w automatach poinformowała Poczta Polska. Państwowy monopolista na rynku usług pocztowych zapewni dostawy paczek do 200 urządzeń zarządzanych przez firmę SwipBox Polska. Mniej więcej połowa z nich będzie zamontowanych przy urzędach pocztowych, a druga połowa w sklepach sieci Biedronka.