Ciężarówki dowiozą tramwaje z Portu Gdynia do Warszawy

Tramwaje Warszawskie

24 czerwca na terminalu OT Port Gdynia nastąpił wyładunek dwóch pierwszych wagonów zamówionych przez Tramwaje Warszawskie i wyprodukowanych w fabryce Hyunday Rotem Company Limited w Korei Południowej. Pojazdy trafiły na specjalne platformy, na których zostaną przetransportowane po drogach do stolicy. Za ich dwudniowy transport odpowiada firma DB-PRO Damian Bednarz.

Przyjazne środowisku i najdłuższe z dotychczas jeżdżących w stolicy dwa pierwsze wagony tramwajowe przypłynęły na terminal OT Port Gdynia 24 czerwca. Tam nastąpił wyładunek pojazdów zamówionych przez Tramwaje Warszawskie i wyprodukowanych w fabryce Hyunday Rotem Company Limited w Korei Południowej.

Tramwaje ważące 48,6 ton i mierzące prawie 33 metry długości przypłynęły do Portu Gdynia z portu Masan w Korei Południowej na statku m/v AAL Bangkok. To jednostka drobnicowa zbudowana w 2012 roku, aktualnie pływająca pod banderą Liberii. Wyposażona jest w dźwigi statkowe o maksymalnym udźwigu 700 t, trzy duże ładownie oraz ruchomy międzypokład.

Po ocleniu wagony dotrą do Warszawy

Tramwaje zostały wyładowane z ładowni samojezdnym ciężkim dźwigiem portowym Liebherr LHM o max. udźwigu do 80 ton, przy użyciu specjalistycznej trawersy. Oba wagony postawiono na tory, znajdujące się w pierwszej linii nabrzeża Rumuńskiego. OT Logistics informuje, że następie pojazdy zostaną wtoczone na specjalistyczne naczepy przystosowane do przewozu tego typu ładunków, na których opuszczą terminal. Transport tramwajów do Warszawy organizuje firma DB PRO Damian Bednarz, specjalizująca się w transporcie drogowym ponadgabarytowym. Z kolei za agencję statkową oraz spedycję portową odpowiedzialna jest firma MAG Morska Agencja Gdynia.

– Zespół, który został skierowany do obsługi tych dwóch wagonów to bardzo doświadczony zespół zarówno technicznie, jak i eksploatacyjnie. Tramwaje zostały wyładowane bezpiecznie na tory. Śmiało można powiedzieć, że jeżeli chodzi o przeładunek to najważniejszą osobą jest operator naszego dźwigu LHM, który musiał zachować spokój, musiał mieć bardzo dokładną rękę i wykazać się wręcz zegarmistrzowską precyzją – opowiada Jan Boniec, główny dyspozytor OT Port Gdynia.

Warszawa zamówiła 123 tramwaje

Tramwaje Warszawskie informują, że transport wagonów z Gdyni do stolicy będzie prowadzony nocą i zajmie dwie doby. Po przyjeździe rozpoczną się dalsze badania homologacyjne pierwszego tramwaju. Natomiast pierwsi pasażerowie pojadą nimi jesienią.

Nowe wagony są częścią zamówienia obejmującego 123 pojazdy. Umowa zawiera opcję na kolejne 90 wagonów. Do stolicy trafią aż trzy rodzaje pojazdów szynowych o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Najdłuższe z nowych tramwajów będą miały prawie 33 metry, czyli aż o 2,5 metra więcej niż najpopularniejsze w stolicy tramwaje niskopodłogowe. Będą to więc najdłuższe tramwaje, jakie kiedykolwiek jeździły po stołecznych torowiskach. W każdym takim tramwaju będzie mogło podróżować nawet 240 osób.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane