DB Cargo zamówiło lokomotywy hybrydowe Siemensa

Lokomotywa Siemensa w barwach DB Cargo
DB Cargo

Na stacji towarowej w w Halle DB Cargo wprowadziło do eksploatacji nowy rodzaj lokomotyw. Pojazdy Siemens Vectron Dual Mode, jak wskazuje nazwa, mają dwa napędy – spalinowy i elektryczny. Niemiecki przewoźnik kolejowy zamówił w Siemens Mobility ok. 150 takich hybrydowych hybrydowych.

Dzięki zastosowaniu nowych lokomotyw DB Cargo zamierza oszczędzać rocznie ok. 200 mln litrów paliwa i powstrzymać emisję 25 tys. ton CO2. Pierwsze pojazdy hybrydowe już są eksploatowane na stacji rozrządowej w Halle. Przewoźnik informuje, że do 2030 r. ok. 70 procent jego lokomotyw spalinowych będzie wyposażonych dodatkowo w napę elektryczny, a tym samym kolejowy transport towarów stanie się zrównoważonym.

– Nowa lokomotywa dual-power w innowacyjny sposób łączy dwa światy – trakcji spalinowej i elektryczne – mówi dr. Sigrid Nikutta, członek zarządu ds. transportu towarowego w Deutsche Bahn i dyrektor generalna DB Cargo. – Ta lokomotywa umożliwia realizację łańcuchów dostaw niemal całkowicie elekiminując emisję CO2. Jeśli będziemy napędzać tę lokomotywę ekologiczną energią elektryczną oraz olejem napędowym HVO wytwarzanym z oleju do smażenia, nasi klienci skorzystają z transportu niemal wolnego od emisji CO2 – dodaje Nikutta.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane