Niemiecka linia oceaniczna wprowadza do eksploatacji siódmy z 12 statków o pojemności 23 660 TEU z silnikami zasilanymi zarówno ropą oraz LNG. W Porcie Hamburg nowa jednostka została ochrzczona przez jej patronkę – Evę Marię Tschentscher, pierwszą damę Hamburga – żonę burmistrza miasta, dr Petera Tschentschera. Kontenerowiec będzie obsługiwał linię FE3 Far East (Azją – Europa).
– Dzięki „Hamburg Express” wyznaczamy nowe standardy w zakresie technologii i zrównoważonego rozwoju. Nowy kontenerowiec wzmocni naszą pozycję jako numer jeden pod względem jakości i wydajności transportu, szczególnie na strategicznie ważnych trasach Daleki Wschód – Europa – powiedział wyjaśnił Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd podczas uroczystości ochrzczenia statku.
– Hamburg Express jest okrętem flagowym światowej klasy, należącym do linii żeglugowej Hapag-Lloyd oraz Hamburga – silnego i kosmopolitycznego miasta portowego. Nazwa statku podkreśla głęboką więź między Hamburgiem a Hapag-Lloyd, która sięga ponad 175 lat. Życzę „Hamburg Express” i jego załodze bezpiecznych rejsów i zawsze wystarczającej ilości wody pod kilem! – to z kolei słowa burmistrza Hamburga, dr Petera Tschentschera.
„Hamburg Express” to siódmy statek z serii 12 nowych jednostek budowanych dla niemieckiego przewoźnika w stoczni Hanwha Ocean w Korei Południowej. Jednostki mają długość 399 metrów i pojemność 23 660 TEU. To największe kontenerowce pływające pod niemiecką banderą.
Dzięki swoim rozmiarom, innowacyjnej konstrukcji i dwupaliwowym silnikom statki zwiększą wydajność w przewozach kontenerów i mogą zmniejszyć emisję CO2 o 20-25 proc. w niedalekiej przyszłości.