Dragon z modułem dual power odwiedził BCT Gdynia

BCT Gdynia

Na początku października do BCT – Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni przyjechał pociąg spółki Freighliner PL ciągnięty przez elektryczną lokomotywę Dragon, wyposażoną w dodatkowy silnik spalinowy. Dzięki modułowi dual power elektrowóz nie musiał być odłączany na stacji Gdynia Port, aby zastąpiła go lokomotywa manewrowa.

– Wjazd Dragona to pierwszy taki przypadek na naszym terminalu, kiedy elektryczna lokomotywa trasowa wjechała na tory ładunkowe – poinformował Bałtycki Terminal Kontenerowy.

Przedstawiciele BCT byli pod wrażeniem także innej innowacji zastosowanej w lokomotywie Freightliner PL. – Lokomotywy przewoźnika sa wyposażone w laptopy umożliwiające tworzenie i drukowanie dokumentacji. Rejestrator z anteną GPS umożliwia zdalny dostęp do systemów oraz lokalizowanie lokomotywy, a kamery rejestrują przebieg jazdy, co pozwala na ciągły monitoring trasy pociągu – czytamy w komunikacie.

– Zastosowanie rozwiązań cyfrowych pozwala na znaczące skrócenie czynności obsługowych, wyeliminowanie dokumentacji papierowej, a co za tym idzie znaczne skrócenie czasu postoju na terminalach portowych – informuje gdyński terminal.

Freightliner PL realizuje połączenia pomiędzy portami Trójmiasta oraz Brzeskim Terminalem Kontenerowym spółki Karpiel, zlokalizowanym 60 km na wschód od Krakowa.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane