Dragon z modułem dual power odwiedził BCT Gdynia

BCT Gdynia

Na początku października do BCT – Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni przyjechał pociąg spółki Freighliner PL ciągnięty przez elektryczną lokomotywę Dragon, wyposażoną w dodatkowy silnik spalinowy. Dzięki modułowi dual power elektrowóz nie musiał być odłączany na stacji Gdynia Port, aby zastąpiła go lokomotywa manewrowa.

– Wjazd Dragona to pierwszy taki przypadek na naszym terminalu, kiedy elektryczna lokomotywa trasowa wjechała na tory ładunkowe – poinformował Bałtycki Terminal Kontenerowy.

Przedstawiciele BCT byli pod wrażeniem także innej innowacji zastosowanej w lokomotywie Freightliner PL. – Lokomotywy przewoźnika sa wyposażone w laptopy umożliwiające tworzenie i drukowanie dokumentacji. Rejestrator z anteną GPS umożliwia zdalny dostęp do systemów oraz lokalizowanie lokomotywy, a kamery rejestrują przebieg jazdy, co pozwala na ciągły monitoring trasy pociągu – czytamy w komunikacie.

– Zastosowanie rozwiązań cyfrowych pozwala na znaczące skrócenie czynności obsługowych, wyeliminowanie dokumentacji papierowej, a co za tym idzie znaczne skrócenie czasu postoju na terminalach portowych – informuje gdyński terminal.

Freightliner PL realizuje połączenia pomiędzy portami Trójmiasta oraz Brzeskim Terminalem Kontenerowym spółki Karpiel, zlokalizowanym 60 km na wschód od Krakowa.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane