E-ciężarówka sprawdziła się w przewozach wody źródlanej

Ciężarówka eActros 300
Rohlig SUUS Logistics

Rohlig SUUS Logistics przeprowadził pilotaż ciężarówki eActros 300 w codziennych przewozach wahadłowych wody butelkowanej pomiędzy fabrykami a magazynem spółki Żywiec Zdrój, zlokalizowanymi w województwie śląskim. W testach uczestniczył dostawca samochodu – Daimler Truck Retail Polska.

W ciągu dwóch tygodni ciężarówka pokonała ponad 2200 km, redukując ilość wyemitowanych gazów cieplarnianych o 3,9 tony. Pilotaż odbył się w pierwszej połowie lutego 2024 roku. Obejmował on codzienne całopojazdowe przewozy wody źródlanej Żywiec Zdrój pomiędzy fabrykami a magazynem kontrahenta Rohlig SUUS Logistics, zlokalizowanymi w województwie śląskim.

– Model współpracy, opierający się na stałych, wahadłowych połączeniach między zakładem produkcyjnym a magazynem, jest aktualnie najbardziej efektywnym rozwiązaniem umożliwiającym wykorzystanie aut elektrycznych w transporcie ciężkim. Jest to pierwszy krok w kierunku elektryfikacji branży – mówi Fabian Szmurło, Domestic FTL Product Directorw Rohlig SUUS Logistics. – Obecnie wykorzystanie w przewozach elektrycznej floty wiąże się z dużymi kosztami, dlatego kluczowym warunkiem realizacji takich projektów jest odpowiednia relacja pomiędzy klientem, operatorem logistycznym a przewoźnikiem oraz ich gotowość do zobowiązania się do długoterminowej i stabilnej współpracy – podkreśla Szmurłło.

Piotr Winiarski, Fleet Development Manager w Rohlig SUUS Logistics dodaje, że pilotaż pozwolił zweryfikować efektywność wykorzystania elektrycznej.

– Dzięki dobraniu odpowiednich rozwiązań transportowych dla tego pojazdu, w tym naczepy o podwyższonej ładowności oraz pamiętając o jego ograniczeniach co do zasięgu, zrealizowaliśmy ten cel. Przez dwa tygodnie samochód przejechał ponad 2200 km, przewożąc ładunki niekiedy sięgające 25,5 t. Auto średnio zużywało ok. 107 kWh na 100 km, a jego wykorzystanie na tej trasie pozwoliło na redukcję ilości wyemitowanych gazów cieplarnianych o 3,9 t – tłumaczy Winiarski. – Co ważne, auto spełniło także oczekiwania kierowców. Podkreślają oni m.in. większą ciszę podczas jazdy w porównaniu z ciężarówkami spalinowymi, odpowiednią dynamikę pojazdu, wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak lusterko samochodowe z kamerą Mirror Cam, ułatwiające cofanie. Zwracają także uwagę na to, że proces ładowania jest bezpieczny, a urządzenie proste w obsłudze – podkreśla.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane