Geis PL planuje kupić 25 naczep typu CityLiner

Ciężarówka z logo Geis
Geis PL

Firma Geis PL zainwestowała w 2023 r. w nowe powierzchnie magazynowe oraz w naczepy miejskie CityLiner. W ubiegłym roku udało jej się osiągnąć 50 proc. spadek reklamacji. W planach grupy jest systematyczne zwiększanie udziału w rynku transportu paletowego zarówno w Polsce, jak i całej Europie.

Pomimo wielu wyzwań, jakie przyniósł rok 2023 dla branży TSL, firma Geis kontynuowała rozwój – rozszerzyła flotę oraz powierzchnię magazynową.

Polska staje się coraz bardziej konkurencyjnym rynkiem dla branży transportowej, co wynika nie tylko z popytu wewnętrznego czy eksportu, ale także z rosnącego udziału przewozów międzynarodowych. Nasze auta dystrybucyjne, nie wliczając w to dostaw całopojazdowych, w ciągu 12 miesięcy pokonały 25 mln kilometrów, a auta liniowe – 20 mln kilometrów. Dzięki temu dostarczyliśmy blisko 2 mln przesyłek o łącznej masie przekraczającej 400 mln kg – podsumowuje Adam Kwiatkowski, wiceprezes Geis PL.

Rozpoczynający się rok zapowiada się w Geis równie pracowicie. Na horyzoncie pojawiają się także kolejne zmiany prawne dla branży. Jedną z nich jest planowane wprowadzenie e-CRM, czyli elektronicznego listu przewozowego. My sami stawiamy przed sobą szereg ambitnych zadań, a wśród nich inwestycje w nowoczesne technologie transportowe o niższej emisji – dodaje Kwiatkowski.

W 2023 r. roku grupa podjęła decyzję o przedłużeniu umów najmu magazynów w Poznaniu i Bydgoszczy. Powierzchnia magazynowa w Krakowie została powiększona o kilkaset mkw., z możliwością dalszej ekspansji. Obecnie Geis w Polsce dysponuje 19 magazynami przeładunkowymi o łącznej powierzchni ponad 52 tys. mkw.

Jednym z kluczowych projektów w 2023 r. było wprowadzenie do floty transportowej czterech naczep typu CityLiner. Pozwalają one na załadunek aż 27 palet każda, a dzięki swojej konstrukcji mogą swobodnie wjeżdżać w wąskie uliczki na terenach miejskich. Umożliwia to zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i liczbę aut poruszających się po aglomeracjach. Co więcej, dzięki zwiększeniu ładowności jednorazowych przewozów możliwa jest optymalizacja kosztów cen dostaw.

Jesienią 2023 r. Komisja Ochrony Środowiska Parlamentu Europejskiego zatwierdziła plan zwiększenia wymogów dotyczących redukcji emisji CO2 przez branżę transportową. Zgodnie z nowymi postanowieniami, do 2030 r. ma ona zostać zredukowana o 45 proc., do 2035 r. o 70 proc., a do 2040 r. aż o 90 proc. To ambitne cele, które wymagają radykalnych zmian w całym sektorze. Chociaż o naczepach nowego typu myśleliśmy już wcześniej, to decyzja Komisji utwierdziła nas w przekonaniu, że podjęliśmy właściwe kroki. Nasze CityLinery można spotkać już w okolicach Strykowa i Grodziska. Następnie pojawią się na ulicach Bydgoszczy, Tych, Warszawy i Gdańska. Do końca III kwartału br. planujemy posiadać w swojej flocie przynajmniej 25 tego typu naczep – dodaje Paweł Golec, dyrektor operacyjny Geis PL.

Kolejnym krokiem w kierunku redukcji śladu węglowego jest złożona optymalizacja procesu zwrotów uszkodzonych przesyłek. W związku z tym powołane zostały zespoły, których zadaniem jest minimalizowanie liczby reklamacji i niwelowanie ryzyka uszkodzeń transportowych. W efekcie liczba zwrotów w Geis PL spadła o połowę w skali roku.

Grupa Geis ma ponad 70-letnie doświadczenie w branży TSL. Na rynkach czeskim i słowackim Geis jest wiodącym operatorem drobnicowym. W Polsce pierwsze ciężarówki z logo Geis pojawiły się w 2016 roku. W Polsce firma oferuje przewozy paletowe.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane