Firma Geis PL zainwestowała w 2023 r. w nowe powierzchnie magazynowe oraz w naczepy miejskie CityLiner. W ubiegłym roku udało jej się osiągnąć 50 proc. spadek reklamacji. W planach grupy jest systematyczne zwiększanie udziału w rynku transportu paletowego zarówno w Polsce, jak i całej Europie.
Pomimo wielu wyzwań, jakie przyniósł rok 2023 dla branży TSL, firma Geis kontynuowała rozwój – rozszerzyła flotę oraz powierzchnię magazynową.
– Polska staje się coraz bardziej konkurencyjnym rynkiem dla branży transportowej, co wynika nie tylko z popytu wewnętrznego czy eksportu, ale także z rosnącego udziału przewozów międzynarodowych. Nasze auta dystrybucyjne, nie wliczając w to dostaw całopojazdowych, w ciągu 12 miesięcy pokonały 25 mln kilometrów, a auta liniowe – 20 mln kilometrów. Dzięki temu dostarczyliśmy blisko 2 mln przesyłek o łącznej masie przekraczającej 400 mln kg – podsumowuje Adam Kwiatkowski, wiceprezes Geis PL.
– Rozpoczynający się rok zapowiada się w Geis równie pracowicie. Na horyzoncie pojawiają się także kolejne zmiany prawne dla branży. Jedną z nich jest planowane wprowadzenie e-CRM, czyli elektronicznego listu przewozowego. My sami stawiamy przed sobą szereg ambitnych zadań, a wśród nich inwestycje w nowoczesne technologie transportowe o niższej emisji – dodaje Kwiatkowski.
W 2023 r. roku grupa podjęła decyzję o przedłużeniu umów najmu magazynów w Poznaniu i Bydgoszczy. Powierzchnia magazynowa w Krakowie została powiększona o kilkaset mkw., z możliwością dalszej ekspansji. Obecnie Geis w Polsce dysponuje 19 magazynami przeładunkowymi o łącznej powierzchni ponad 52 tys. mkw.
Jednym z kluczowych projektów w 2023 r. było wprowadzenie do floty transportowej czterech naczep typu CityLiner. Pozwalają one na załadunek aż 27 palet każda, a dzięki swojej konstrukcji mogą swobodnie wjeżdżać w wąskie uliczki na terenach miejskich. Umożliwia to zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i liczbę aut poruszających się po aglomeracjach. Co więcej, dzięki zwiększeniu ładowności jednorazowych przewozów możliwa jest optymalizacja kosztów cen dostaw.
– Jesienią 2023 r. Komisja Ochrony Środowiska Parlamentu Europejskiego zatwierdziła plan zwiększenia wymogów dotyczących redukcji emisji CO2 przez branżę transportową. Zgodnie z nowymi postanowieniami, do 2030 r. ma ona zostać zredukowana o 45 proc., do 2035 r. o 70 proc., a do 2040 r. aż o 90 proc. To ambitne cele, które wymagają radykalnych zmian w całym sektorze. Chociaż o naczepach nowego typu myśleliśmy już wcześniej, to decyzja Komisji utwierdziła nas w przekonaniu, że podjęliśmy właściwe kroki. Nasze CityLinery można spotkać już w okolicach Strykowa i Grodziska. Następnie pojawią się na ulicach Bydgoszczy, Tych, Warszawy i Gdańska. Do końca III kwartału br. planujemy posiadać w swojej flocie przynajmniej 25 tego typu naczep – dodaje Paweł Golec, dyrektor operacyjny Geis PL.
Kolejnym krokiem w kierunku redukcji śladu węglowego jest złożona optymalizacja procesu zwrotów uszkodzonych przesyłek. W związku z tym powołane zostały zespoły, których zadaniem jest minimalizowanie liczby reklamacji i niwelowanie ryzyka uszkodzeń transportowych. W efekcie liczba zwrotów w Geis PL spadła o połowę w skali roku.
Grupa Geis ma ponad 70-letnie doświadczenie w branży TSL. Na rynkach czeskim i słowackim Geis jest wiodącym operatorem drobnicowym. W Polsce pierwsze ciężarówki z logo Geis pojawiły się w 2016 roku. W Polsce firma oferuje przewozy paletowe.