Lenovo korzysta z samolotów napędzanych biopaliwem

DB Schenker

Chiński potentat komputerowy Lenovo zdecydował się na cotygodniowe dostawy 20 ton ładunku z Szanghaju (PVG) do Frankfurtu (FRA) samolotami zasilanymi zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF). Za transporty odpowiadają firmy DB Schenker i Lufthansa Cargo.

Transportowane produkty Lenovo to laptopy, notebooki i komputery PC. Ten neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla transport towarowy drogą lotniczą jest jedynym regularnym połączeniem czarterowym na świecie, które w 100% korzysta ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Paliwo to powstaje z odpadów odnawialnych i zużytych surowców, jak np. olej jadalny – informuje DB Schenker.

Dzięki realizowanym przez nas unikatowym przelotom czarterowym napędzanym SAF, oferujemy przedsiębiorstwom bardziej ekologiczny przewóz towarów. Lenovo jest ważnym klientem tej przełomowej usługi i stanowi przykład realnej zmiany w kierunku transportu chroniącego środowisko. Zachęcamy kolejne firmy do realizacji swoich łańcuchów dostaw bez emisji dwutlenku węgla z naszym wsparciem – powiedział Thorsten Meincke, Global Board Member for Air & Ocean Freight w DB Schenker.

DB Schenker i Lufthansa Cargo uruchomiły w kwietniu 2021 r. pierwsze na świecie bezemisyjne, regularne, czarterowe połączenie lotnicze pomiędzy Frankfurtem i Szanghajem, rozszerzając tę wspólną misję na cały harmonogram lotów w okresie zimowym.

Decydując się na oferowany przez DB Schenker, we współpracy z Lufthansa Cargo, sposób transportu, oparty na SAF, Lenovo zaoszczędzi około 20 ton paliwa konwencjonalnego na jeden lot. Co za tym idzie, 62 tony gazów cieplarnianych (ekwiwalent CO2 na wszystkich etapach łańcucha paliwowego) tygodniowo. Ponadto, około 16 ton ekwiwalentu CO2 pochodzącego z produkcji i transportu SAF (emisje upstream) jest kompensowanych przez środki wyrównawcze. Ogólnie rzecz biorąc, osiągnięto pełną neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane