PKP CARGO CONNECT chce zarobić na kartoflach

Operatorzy kolejowi szukają dla siebie niszy w związku z malejącym udziałem węgla w przemyśle i energetyce. Wydaje się, że Grupa PKP CARGO znalazła towar, który okaże się czarnym koniem transportu ładunków koleją – płody rolne. Taką informację przekazał przedstawiciel spółki PKP CARGO CONNECT podczas XXVIII Krajowych Dni Ziemniaka POTATO POLAND.

O wyzwaniach dotyczących transportu i logistyki dyskutowano podczas XXVIII Krajowych Dni Ziemniaka POTATO POLAND, które odbyły się w Lęborku (pomorskie). Podczas pierwszego dnia konferencji zostały poruszone tematy niezwykle istotne dla regionu, takie jak Program Odbudowy Bocznic Kolejowych w województwie pomorskim pod towary rolno-spożywcze, czy też w jaki sposób skutecznie wspierać współpracę samorządów Polski i Ukrainy. Członek zarządu PKP S.A. – Rafał Zgorzelski podkreślał dużą rolę spółki z Grupy PKP CARGO – PKP CARGO CONNECT w rozwoju bocznic kolejowych dla branży rolno-spożywczej, z których realizowane mogłyby być transporty koleją do portów i dalej za granicę. Podkreślone było również zaangażowanie PKP S.A. w promocję akcji „Produkt Polski” oraz konferencję „Kolej dla Żywności”, których celem było wsparcie rozwoju przewozów rolno-spożywczych koleją.

– Spółka PKP CARGO CONNECT potrafi optymalizować łańcuchy dostaw i chce jeszcze bardziej uczestniczyć w eksporcie i imporcie produktów rolno-spożywczych – powiedział Łukasz Strzelecki, prokurent spółki PKP CARGO CONNECT. – Jako największy polski operator logistyczny poszukujemy nowych korytarzy transportowych i nowych produktów oraz chcemy wspierać w transporcie polskie firmy. Takim produktem, który może trafić na tory jest niewątpliwie ziemniak, który może być transportowany w kontenerach. Dzięki zacieśnianiu relacji handlowych z zagranicą przez polskich producentów rolno-spożywczych nasza spółka może rozwijać pełne łańcuchy dostaw. Porty Koper, Triest czy Odessa są w kręgu zainteresowania Grupy PKP CARGO , z których mogą wypływać ładunki do krajów Afryki i Azji. Koleją produkty mogą być transportowane na Ukrainę oraz do Azerbejdżanu i krajów Morza Kaspijskiego – dodał Strzelecki.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane