Uruchomione niedawno stałe pociągi operatorskie spółki PKP CARGO CONNECT, kursujące z Małaszewicz do Warszawy, a stamtąd do Poznania i Gliwic, będą miały siostrzane, jeszcze dłuższe relacje. Intermodalne składy po opuszczeniu Warszawy pojadą do Niemiec i do Włoch. W planach jest też relacja krajowa: do terminali portowych DCT Gdańsk i BCT Gdynia.
Rosnące zainteresowanie ofertą pociągów operatorskich i zapotrzebowanie na przewozy ładunków intermodalnych skłoniło spółkę do uruchomienia nowych międzynarodowych kierunków. Nowe połączenia operatorskie to między innymi trasy: Małaszewicze – Warszawa – Piacenza, Małaszewicze – Warszawa – Duisburg oraz Małaszewicze – Warszawa – Hamburg.
Każde z tych połączeń będzie miało stały rozkład jazdy, a w przyszłości częstotliwość pociągów może zostać zwiększona z uwagi na spodziewany wzrost zainteresowania rynku.
– Uzgodniliśmy z naszymi partnerami w tym projekcie, że rozbudowa intermodalnego łańcucha logistycznego stworzy wartość dodaną i będzie odpowiedzią na potrzeby klientów. Naszym celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której rozwiązania oferowane przez Grupę PKP CARGO w operatorskim ruchu intermodalnym, będą pierwszym wyborem klientów – podkreśla Łukasz Strzelecki, prokurent PKP CARGO CONNECT.
Spółka z Grupy PKP CARGO planuje też nowe, krajowe połączenie operatorskie na trasie Małaszewicze – Warszawa – Gdańsk (DCT)/Gdynia (BCT/GCT). Będzie ono naturalnym uzupełnieniem już istniejącej od początku listopada i cieszącej się zainteresowaniem na rynku relacji z Małaszewicz do Warszawy, skąd pociągi CONNECT OPERATOR jadą dalej w kierunku m.in. Poznania i Gliwic.
Łukasz Strzelecki deklaruje, że wkrótce siatka połączeń poszerzy się o kolejne punkty w Polsce i za granicą. Ruszą m.in. bezpośrednie pociągi operatorskie pomiędzy Warszawą a portami w Gdańsku i Gdyni.
PKP CARGO CONNECT to spółka powstała z połączenia dawnych przedsiębiorstw Trade Trans i Cargosped.