Raben Transport inwestuje w 115 ciągników i 66 naczep

Tabor Raben Transport
Grupa Raben

Tabor firmy Raben Transport zasili 115 Mercedesów Actros i 66 naczep marki Schmitz Cargobull – poinformował przewoźnik. Inwestycje te mają podnieść jakość obsługi kontrahentów oraz zwiększyć bezpieczeństwo i komfort pracy kierowców. Przedsiębiorstwo planuje przy okazji zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko.

Grupy Raben kontynuuje współpracę z Mercedes-Benz Trucks Polska i EWT Truck & Trailer Polska – przedstawicielem firmy Schmitz Cargobull. Jej najnowszą inwestycją nowe ciągniki siodłowe z podwoziami do przewozu kontenerów oraz naczep dla transportu krajowego i międzynarodowego.

Wszystkie zamówione na 2022 rok modele są wyposażone w system MirrorCam, który pomaga lepiej kontrolować otoczenie. Zastąpienie lusterek zewnętrznych kamerami umożliwia kierowcy lepszą widoczność. Nowe ciągniki Mercedesa pozwolą też na jazdę cichszą (brak oporów powietrza) i bardziej ekonomiczną (zmniejszone spalanie).

W pojazdach zastosowano System PPC (Predictive Powertrain Control), zastosowany już w po poprzedniej generacji Actrosów dla dróg szybkiego ruchu – teraz dodatkowo uwzględnia drogi krajowe w Polsce i za granicą. Z kolei inteligentny tempomat sprawia, że kierowca jest w stanie zaoszczędzić do 5% paliwa podczas jazdy.

Nowe modele Actrosów mają kabiny typu BigSpace o wysokości wnętrza 1,99 m, z dużą ilością miejsca do przechowywania. Zawieszone są na pneumatycznych poduszkach, co ogranicza przenoszenie wibracji podczas jazdy. – Bardzo cenimy innowacyjne rozwiązania w modelach Actros, które zwiększają naszą doskonałość operacyjną, a przy tym podnoszą bezpieczeństwo kierowców. Równie istotny jest ich komfort pracy – wiadomo przecież, że wypoczęty, pracujący w ergonomicznych warunkach kierujący będzie bardziej uważny i skoncentrowany na prowadzeniu pojazdu – mówi Piotr Banasiak, dyrektor zarządzający Raben Transport.

Fot. Raben Group

Jako uzupełnienie nowych ciągników siodłowych Grupa Raben zdecydowała się na naczepy firmy Schmitz Cargobull – 66 sztuk w wersji MEGA dla transportu międzynarodowego FTI, w różnych wariantach, z zależności od preferencji poszczególnych oddziałów Raben Transport. Pojazdy te mają system podnoszenia dachu i zostały wyposażone w podnoszoną oś przednią, w celu lepszej eksploatacji opon i zmniejszenia zużycia paliwa przy obsłudze lżejszych ładunków.

W ramach nowej partii naczep Schmitz Cargobull znajdą się modele kurtynowe S.CS POWER CURTAIN. Zaletą tego rozwiązania jest trwałość nadwozia certyfikowana zgodnie z normą EN 12642 Code XL, łatwe użytkowanie, krótszy czas i większe bezpieczeństwo załadunku i rozładunku, a zarazem oszczędność kosztów eksploatacji. Z kolei wytrzymała plandeka boczna chroni przed nieuprawnionym dostępem. Naczepy S.CS POWER CURTAIN są przystosowane opcjonalnie do przewozu koleją i promem.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane