Notino, jeden z największych europejskich e-sprzedawców kosmetyków i produktów zdrowotnych, uruchomił pierwszy magazyn w Polsce. Inwestycja zlokalizowana została w Głuchowie, niedaleko Łodzi. W obiekcie pracę znaleźć ma 1200 osób . W przyszłości do pracowników dołączą autonomiczne roboty.
Pierwsze produkty zostały dostarczone do magazynu 18 czerwca, a wysyłki zamówień wystartowały 15 lipca 2024 r. Z Głuchowa produkty będą dystrybuowane na terenie Polski, jak i za granicę, do takich krajów jak Dania, Szwecja, Finlandia oraz Litwa, Łotwa i Estonia. Od sierpnia rozpoczną się też wysyłki do Niemiec.
W budynku o powierzchni ponad 25 tys. mkw. znajduje się 9 tys. metrów regałów, tak by umożliwić obsługę jak największej liczby paczek jednocześnie. – Uruchomienie magazynu w Głuchowie – niemal w samym sercu Polski – to dla nas kolejny krok w rozwoju na rynku, na którym jesteśmy obecni już od 20 lat. Strategiczne położenie nowego magazynu, jak również wykorzystanie nowoczesnych technologii, które jest mocno zakorzenione w DNA Notino, pozwoli nam na stworzenie jeszcze lepszego doświadczenia zakupowego, poprzez jeszcze szybsze dostawy produktów na terenie Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Finlandii oraz krajów bałtyckich – komentuje Tomáš Hofer, chief logistic officer w Notino.
Notino wypuszcza w świat nawet 90 tys. zamówień każdego dnia, przywiązując szczególną wagę do tego, by produkty dotarły do odbiorców szybko i bezpiecznie. W związku z tym, magazyn w Głuchowie został wyposażony dwie automatyczne linie pakujące i etykietujące przesyłki. Dodatkowo, w obiekcie wdrożono inne zaawansowane technologicznie urządzenia, jak: laser grawerujący napisy na wybranych produktach, rentgen służący do kontroli bezpieczeństwa zawartości przesyłek, czy Cubiscan – inteligentne rozwiązanie wykorzystywane do efektywnego mierzenia i ważenia przesyłek.
Planowo, magazyn w Głuchowie zostanie wyposażony w autonomiczne roboty marek Locus i Agilox, liderów na rynku, które przyspieszą transportowanie produktów na terenie magazynu. W obiekcie pojawią się też maszyny umożliwiające automatyczną dystrybucję próbek do pudełek.
Notino powstała w Czechach w 2004 roku. Obecnie firma działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w Internecie oraz 26 sklepach stacjonarnych.