Mercedes-Benz dostanie zamówienie na 50 e-ciężarówek

DACHSER

50 dalekobieżnych ciężarówek akumulatorowo-elektrycznych zamierza kupić niemiecki DACHSER od Mercedes-Benz Trucks. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny. Elektryczna ciężarówka eActros LongHaul o zasięgu około 500 km będzie gotowa do produkcji seryjnej do 2024 roku.

eActros LongHaul będzie pojazdem z nadwoziem wymiennym o wysokości składowania 1120 mm. Samochód został zaprezentowany na targach IAA Transportation w 2022 r. Dostawca usług logistycznych DACHSER planuje powiększyć swoją europejską flotę o 50 pojazdów Mercedesa. Firmy zawarły w tym celu list intencyjny. Zakontraktowany ciągnik ma nadwozie wymienne 6×2 o wysokości składowania 1120 mm. Ten e-truck, ma na jednym ładowaniu przejechać ok. 500 km.

– Duży zasięg eActros LongHaul umożliwi nam bezemisyjny transport towarów pomiędzy naszymi europejskimi lokalizacjami, nawet przy dużej ładowności i na długich dystansach. Jest to ważny element długoterminowej strategii ochrony klimatu DACHSER – powiedział Alexander Tonn, chief operating officer (COO) Road Logistics w DACHSER.

eActros LongHaul ma spełniać te same wymogi wytrzymałościowe, co konwencjonalny Actros długodystansowy. W praktyce oznacza to, że taki pojazd ma do pokonania 1,2 mln kilometrów w trasie przez dziesięć lat. W akumulatorach zastosowanych w eActrosie LongHaul wykorzystano technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Charakteryzują się one długą żywotnością i większą ilością energii użytkowej. Akumulatory można naładować z 20 do 80 procent w mniej niż 30 minut przy korzystaniu ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata. Trzy zestawy akumulatorów zapewniają pojemność całkowitą ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne jako część nowej e-osi, generują moc ciągłą 400 kW i moc szczytową ponad 600 kW.

W ramach zrównoważonej dostawy miejskiej “DACHSER Emission-Free Delivery” firma od 2018 r. wykorzystuje pojazdy z napędem elektrycznym, takie jak FUSO eCanter i eActros. . W jedenastu miastach europejskich, lokalne przesyłki w określonych strefach wewnątrz miast dostarczane są przez ciężarówki i furgonetki z napędem elektrycznym. We Frankfurcie firma wykorzystuje również elektrycznie wspomagane rowery towarowe.

Dachser uruchomił bezemisyjne dostawy w Monachium

Dachser będzie testował ciężarówki na wodór

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane