Producent popularnego napoju przez Bożym Narodzeniem prowadzi akcję marketingową z udziałem ciężarówki, którą podróżuje Święty Mikołaj. Od 2016 r. po Niemczech samochód nie jeździ po drogach, tylko zgodnie z polityką redukcji emisji zanieczyszczeń w transporcie, przewożony jest koleją w ramach współpracy Coca-Coli z DB Cargo.
Udekorowane ciężarówki, co roku w czasie adwentu jeżdżą po Niemczech i zatrzymują się w różnych miastach. W 2024 r. świąteczny pociąg zatrzyma się na czterech stacjach, co będzie atrakcją dla fanów popularnego napoju oraz miłośników kolei. Pociągiem będą podróżowały dwa udekorowane samochody. Aby zrobić sobie zdjęcie ze Świętym Mikołajem oraz otrzymać spersonalizowaną Coca-Colę z imieniem i nazwiskiem, należy zarezerwować specjalny bilet w aplikacji.
Fot. DB Cargo AG / Andre Rudolph
Partnerstwo DB Cargo i Coca-Coli rozpoczęło się w 2016 roku. Podobnie jak Deutsche Bahn i DB Cargo, Coca-Cola Europacific Partners dąży do neutralności klimatycznej w całym łańcuchu wartości do 2040 r. Coca-Cola posiada w Niemczech 14 zakładów produkcyjnych oraz lokalizacje logistyczne. W strategii firmy jest zapewnienie najkrótszych transportów między nimi. Do przewożenia napojów wykorzystywany jest też transport kolejowy.
– Ubiegłoroczna współpraca z Coca-Colą była wielkim sukcesem. Bożonarodzeniowa radość i niezapomniane chwile są ściśle związane z naszą przyjazną dla klimatu siatką połączeń. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę współpracę. Dzięki Christmas Tour będziemy nadal zapewniać pasażerom i odwiedzającym niezapomniane chwile na naszych stacjach w 2024 roku – powiedziała dr Sigrid Nikutta, członek zarządu ds. transportu towarowego w Deutsche Bahn oraz prezes DB Cargo.