Nabrzeża stoczni Gryfia przejdą modernizację

DORACO, Krzysztof Karpiński

Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” zaplanowała modernizację nabrzeży. W ramach inwestycji posadowiony zostanie też nowy dok pływający. Dzięki przedsięwzięciu, które potrwa 18 miesięcy stocznia będzie w stanie serwisować większe niż dotychczas jednostki.

Generalnym wykonawcą inwestycji w stoczni „Gryfia” została Korporacja Budowlana Doraco. W ramach zawartego kontraktu firma przeprowadzi modernizację infrastruktury na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego o długości około 235 metrów i szerokości 47 metrów. Prace prowadzone będą w ramach akwenu żeglugowego tzw. Odry Stoczniowej, ujściowego odcinka dolnej Odry użytkowanego przez stocznię.

Poza pracami rozbiórkowymi i modernizacją nabrzeża, celem inwestycji jest budowa nowego pomostu technologicznego (pirsu) o długości 60 metrów. Uzupełnieniem będzie m.in. wykonanie głębi dokowej wynoszącej 17 metrów oraz dwóch dalb (wysp) kotwiących dok. Obszar inwestycji obejmie również teren lądowy stanowiący zaplecze przylegające do przebudowywanego odcinka nabrzeża.

– Inwestycja modernizująca infrastrukturę około dokową umożliwi posadowienie nowego doku. Doprowadzi to do zwiększenia możliwości w zakresie remontów i modernizacji statków morskich, specjalistycznych i innych obiektów wpływających do portu Szczecin, po pogłębienie toru wodnego do 12,5 metr – informuje Lech Lechmański, dyrektor techniczny MSR „Gryfia”. – Jest to odpowiedź na potrzeby serwisowania coraz większych jednostek pływających, pojawiających się w basenie morza Bałtyckiego oraz Północnego. Doprowadzi to do podniesienia zdolności produkcyjnej Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Dzięki inwestycji stocznia zwiększy konkurencyjność na rynku, poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii obniżających koszty remontów oraz minimalizujących emisje szkodliwych odpadów i zanieczyszczeń do środowiska naturalnego – dodaje.

Doraco ma na koncie zrealizowane inwestycje z zakresu hydrotechniki. Jednym z ostatnich była budowa nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia. Wiele inwestycji realizowanych było również na zlecenie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Doraco jest obecnie zaangażowane także w projekt zorientowany na poprawę dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego.

– Z dużym oczekiwaniem patrzymy także na ambitne plany inwestycyjne na Bałtyku dotyczące m.in. budowy portów instalacyjnych i serwisowych dla farm wiatrowych. Liczymy również na uruchomienie kolejnych kontraktów związanych z dalszą rozbudową portów zewnętrznych m.in. w Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni oraz kolejnych etapów budowy największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim czyli Baltic Hub – wymienia Piotr Siemaszko, dyrektor oddziału Hydrotechniki w Doraco.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane