Pociągi z miedzią pojadą po Nadodrzance 100 km/h

PKP PLK

PKP PLK poinformowały o zakończeniu przebudowy stacji kolejowej Głogów Wróblin na trasie Nadodrzanki. Dzięki inwestycji zrealizowanej za 27 mln zł pociągi towarowe kursujące do i z huty miedzi KGHM w Głogowie przyspieszyły do 100 km/h.

Głogów Wróblin to ważny punktu na linii Wrocław – Szczecin (Nadodrzanka) i mapie przewozów kolejowych Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego, w którym funkcjonuje huta miedzi. W ciągu doby przejeżdża przez stację ok. 45 pociągów towarowych.

Na stacji przebudowano ok. 5 km torów. Wymieniono 10 rozjazdów, zapewniających sprawne przejazdy składów z toru na tor. Zainstalowane zostały elektryczne urządzenia ogrzewania rozjazdów (EOR), gwarantujące kierowanie ruchem w warunkach zimowych. Naprawiony został most i przepusty. Dobre utrzymanie torów zagwarantuje też odtworzone odwodnienie. Przebudowa objęła także dwa perony, które zostały przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostało zamontowane ledowe oświetlenie, oraz wiaty i ławki.

Wykonane prace przyniosły korzyści dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Zlikwidowane zostały ograniczenia prędkości. Przejazd pociągów pasażerskich możliwy jest z prędkością do 120 km/h, a towarowych z prędkością do 100 km/h.

Od czerwca stacja nazywa się Głogów Wróblin – poprzednio Wróblin Głogowski.

Wartość umowy „Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych dla zadania: „Prace na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny – Stacja Wróblin Głogowski realizowanego w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” – wynosi 27,6 mln zł netto. Zadanie zostało finansowane ze środków budżetowych. Roboty wykonała firma INFRAKOL sp. z o.o. z Jawora.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane