Polska firma logistyczna testuje e-ciężarówkę DAF XD

Ciężarówka hybrydowa z elektryczną chłodnią.
Frigo Logistics

Operator logistyczny Frigo Logistics przez dwa tygodnie testuje, na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, ciężarówkę DAF XD z agregatem Carrier Supra HE8 oraz systemem zasilania AddVolt PowerPack.

Frigo Logistics sprawdza realizację dostaw ostatniej mili z centrum dystrybucyjnego w Żninie. z wykorzystaniem w pełni elektrycznej chłodni zamontowanej na pojeździe ciężarowym. Testy są realizowane we współpracy z firmą technologiczną AddVolt oraz z innymi partnerami: Grupą DBK, Ecoterm, Igloocar i Dhollandi.a

– Nieustannie przyglądamy się rosnącej ofercie elektrycznych pojazdów ciężarowych oraz chłodni zasilanych elektrycznie i sprawdzamy dostępne opcje. Tym razem przeprowadzamy dwutygodniowe testy z firmami AddVolt i DAF. Nasz biznes jest szczególnie wymagający z uwagi na konieczność bezwzględnego zachowania łańcucha chłodniczego i utrzymania ujemnych temperatur, dlatego już nie mogę się doczekać ich wyników – mówi Krzysztof Pawlik, dyrektor transportu we Frigo Logistics.

Testowany pojazd to DAF XD FAR Chłodnia, który dzięki przystosowaniu do stosowania paliwa HVO (olej napędowy z uwodornienia tłuszczów spożywczych), umożliwia obniżenie emisji CO2 nawet o 90 proc., jednocześnie zachowując wszystkie korzyści płynące z tradycyjnego napędu, w tym znaczny zasięg.

Pojazd DAF jest wyposażony w system elektryczny typu plug-in hybrid, który zasila agregat chłodniczy w pojeździe. Wykorzystuje w tym celu baterię litowo-jonową, która może być ładowana z gniazda lub doładowywana generatorem kinetycznym AddVolt z energii odzyskiwanej podczas ruchu pojazdu.

– W rozwiązaniu, w którym łączymy pracę agregatu chłodniczego z rozwiązaniem Addvolt PowerPack z generatorem kinetycznym, praktycznie całkowicie eliminujemy wykorzystanie paliwa do celów pracy agregatu, zapewniając autonomię chłodniczą nawet na 8 godzin pracy. W efekcie znacząco redukujemy koszty eksploatacji i równocześnie ograniczamy emisję CO2, a także poziom hałasu, co wpływa korzystnie nie tylko na kierowców, ale również na mieszkańców osiedli, w których auta są rozładowywane, często w godzinach porannych. A to wszystko jest w pełni zilustrowane w telematyce MyAddvolt, przeznaczonej do informowania zarządcy floty o realizowanych oszczędnościach – mówi Sławomir Olijarczyk z Addvolt.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane