Volvo: połowę sprzedawanych aut będą stanowiły e-ciężarówki

Volvo Trucks

Samochody elektryczne są ważną częścią planu służącego zmniejszeniu emisji CO2, ale jak dotąd stanowią tylko niewielki procent całego rynku samochodów ciężarowych. Volvo Trucks chce to zmienić, dlatego przekonuje do elektrycznych pojazdów niedowiarków. Firma ostatnio testowała e-ciężarówkę w ekstremalnie niskich temperaturach.

W tym roku do przewoźników w Europie dostarczono zaledwie kilkaset całkowicie elektrycznych pojazdów o dużej ładowności. – Przewodzimy zmianom i zajmujemy wiodącą pozycję na europejskim rynku samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Już dziś mamy w produkcji seryjnej samochody elektryczne i dostarczamy je klientom w całej Europie i Ameryce Północnej – twierdzi Jessica Sandström, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks. – Naszym celem jest, aby do 2030 r. 50 proc. naszej całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne – podkreśla Jessica.

Czy firmie uda się zrealizować ten plan. Będzie musiała wpierw przekonać użytkowników ciężarówek, że e-pojazdy mają więcej zalet niż wad. Volvo Trucks próbowało niedawno przetestować swoją e-ciężarówkę w ekstremalnie niskich temperaturach w okolicach koła podbiegunowego na północy Szwecji.

Oceniamy wszystkie nieprzewidywalne elementy północnego klimatu – informuje Jessica Sandström. – Wiatr tworzy lód na pojeździe, co daje nam ogromne możliwości upewnienia się, że wszystko działa prawidłowo w ekstremalnych warunkach. Testy wykazały, że nasze samochody ciężarowe sprawdzają się bardzo dobrze w tych naprawdę trudnych i wymagających okolicznościach – tłumaczy wiceprezes Volvo Trucks.

Jednym z namacalnych wyników testów zimowych jest wydajność funkcji o nazwie Ready to Run. Ta funkcja, jeśli jest taka potrzeba, przygotowuje pojazd do pracy, poprzez wstępne ogrzewanie lub, w przypadku pracy w bardzo ciepłe dni, poprzez chłodzenie akumulatorów i kabiny. Optymalna temperatura dla akumulatorów wynosi około +25°, a kierowca może łatwo uruchomić wstępne podgrzewanie lub wstępne schładzanie, zdalnie, za pomocą aplikacji.

Funkcja Ready to Run będzie dostępna w Volvo FH, FM i FMX Electric, które są wykorzystywane do transportu regionalnego i do lekkich zastosowań w branży budowlanej.

Volvo Trucks ma w ofercie sześć całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych zaprojektowanych z myślą o realizacji szerokiej gamy różnych zadań transportowych. Volvo FH, FM i FMX Electric to ciężkie samochody ciężarowe o całkowitej masie zestawu 44 ton. Sprzedaż w Europie trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane