Fracht FWO Polska: linie lotnicze walczą o klienta

Fracht FWO Polska

Operator logistyczny Fracht FWO Polska odnotował w 2019 roku wzrost liczby zleceń oraz wzrost tonażu przewiezionego drogą lotniczą. Firma najwięcej ładunków transportuje do Gruzji, Uzbekistanu i Mongolii, ale przygląda się też zleceniom na dostawy lotnicze do Australii.

– Od stycznia do września, w porównaniu z podobnym okresem 2018 r., liczba zleceń lotniczych zrealizowanych przez firmę wzrosła o ok. 40 proc. Na podobnym poziomie zwiększył się również tonaż transportowanych ładunków – mówi Justyna Czerwińska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.

Firma świadczy usługi cargo lotniczego dla szeroko rozumianej branży przemysłowej i energetycznej. Transportuje sprzęt na zamówienia do elektrowni, fabryk i obiektów przemysłowych – od drobnych elementów typu części zamienne i zapasowe, uszczelki, łożyska po elementy transformatorów czy linii produkcyjnych.

Materiały na budowę w Ułan Bator
Największy wzrost przewozów firma odnotowała na kierunku wschodnim. Jej klienci realizują projekty energetyczne m.in. w Gruzji i Uzbekistanie. Firma zabiega też o przewozy do Mongolii. – Przygotowujemy się do kolejnego projektu związanego z dostawą lotniczą materiałów budowlanych do Ułan Bator – zapowiada Czerwińska.

Rynki wschodnie są dla Fracht FWO nowymi obszarami. Tradycyjnymi krajami, do których firma od lat wykonuje przewozy są m.in.: Japonia, Chiny, USA i Kanada. Potencjalnym rynkiem dla powietrznego cargo jest też Australia. – Wprawdzie najczęściej organizowane są tam dostawy morskie, ale kiedy liczy się czas, klienci wybierają fracht lotniczy. W zeszłym roku, do tego kraju Fracht FWO Polska dostarczył wyposażenie medyczne, a teraz szykuje transport urządzeń dla jednej z australijskich elektrowni – opowiada Justyna Czerwińska.

Wyzwaniem dla spedytorów lotniczych są wciąż dostawy na kierunku USA-Chiny i bardzo duże wahania w stawkach celnych. Przy wysyłkach z Chin do USA zdarza się, że w ciągu miesiąca cło rośnie pięciokrotnie. W takiej sytuacji kluczowe znacznie ma elastyczność i szybkość reakcji na wszelkie wahania.

Poważne spadki przewozów
– Nie odczuwamy jeszcze wzrostów cen za fracht lotniczy czy problemów z rezerwacją powierzchni ładunkowej w samolotach, tak jak to miało miejsce choćby dwa lata temu. Wtedy problemy zaczęły się już w październiku. Obserwujemy natomiast silniejsze konkurowanie o klienta wśród linii lotniczych, które to odczuwają poważne spadki w przewozach cargo i proponują coraz lepsze warunki. To korzystna sytuacja dla spedytorów i naszych klientów, bo dzięki temu można wynegocjować atrakcyjniejsze stawki za fracht – dodaje kierownik Działu Spedycji Lotniczej.

Fracht FWO Polska funkcjonuje od 2006 r. w Warszawie. Posiada cztery dodatkowe placówki w: Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Jako operator logistyczny dla przemysłu oferuje wiele usług, od prostych transportów drogowych, po skomplikowane projekty logistyczne np. związane z dostawami na budowę bloków energetycznych. W realizacji zleceń, Fracht FWO Polska wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy.

Szwajcarska Grupa Fracht z siedzibą w Bazylei, działa na rynku od 1955 roku.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane