Fracht FWO przewiózł do USA transformatory ważące 300 t

Fracht FWO Polska

Operator logistyczny dla przemysłu, utrzymuje wysoką dynamikę realizacji dostaw z zakresu project cargo. Firma zrealizowała właśnie kolejny tego typu transport. Były to dwa transformatory o łącznej wadze ok. 300 ton. Miejscem ich przeznaczenia była stacja energetyczna w New Jersey w USA, dokąd urządzenia zostały dowiezione z Polski przy wykorzystaniu transportu śródlądowego, morskiego, kolejowego i drogowego.

Od początku roku Fracht FWO zrealizował już kilkanaście transportów z zakresu project cargo m.in. do Indonezji – 30 transportów maszyn, ważących łącznie ponad 500 ton; do Szwajcarii – elementy kotła, czy w Polsce – betonowe prefabrykaty budynków podstacji farm wiatrowych.

Kolejna dostawa dwóch transformatorów z Polski do New Jersey, każdy o wadze 147 ton, była jednym z najnowszych projektów wpisanych do tegorocznego portfolio spółki. Warto wspomnieć tutaj, iż po stronie amerykańskiej Fracht FWO ma silnego partnera z Grupy Fracht – spółkę Fracht USA, która posiada w Stanach własną flotę specjalistycznych wagonów kolejowych do przewozu ładunków ciężkich, co znacznie upraszcza organizację transportów.

– Mamy ogromne wsparcie ze strony sieci naszych partnerów z Grupy Fracht, dzięki czemu możemy korzystać z bogatego know how oraz infrastruktury na całym świecie – mówi Piotr Prasał, dyrektor ds. frachtu morskiego Fracht FWO Polska.

Do zadań zespołu specjalistów działu project cargo Fracht FWO Polska należała organizacja całego łańcucha dostawy, od załadunku urządzeń w Polsce do posadowienia ich na fundamentach w miejscu przeznaczenia.

Specjaliści Fracht FWO zorganizowali środki transportu, odprawy na granicach i dokumentację, zadbali też o zabezpieczenia ładunku oraz specjalistyczny sprzęt do załadunków i rozładunków w portach morskich oraz w miejscu posadowienia urządzeń.

Transport obejmował kilka etapów. Transformatory po dostawie koleją do Szczecina zostały przeładowane na barkę, skąd popłynęły dalej do Niemiec, gdzie zostały przeładowane na statek dalekomorski do portu na wschodnim wybrzeżu USA. Dalej, na specjalnych wagonach kolejowych pojechały do najbliższej miejscu posadowienia bocznicy kolejowej. Ostatni odcinek do placu budowy pokonały na modułowych zestawach drogowych.

Zestawy drogowe z powodu swojej długości nie mogły dowieźć jednego transformatora pod przygotowany dla niego fundament i przed wjazdem na budowę konieczny był dodatkowy przeładunek na specjalny samojezdny transporter modułowy (SPMT), na którym ładunek mógł bezpiecznie dotrzeć do miejsca rozładunku.

Fracht FWO Polska zapowiada utrzymanie dynamicznego tempa realizacji dostaw z zakresu project  cargo prze cały rok 2020. Niedawno operator uruchomił nowy oddział w Szczecinie, który nie tylko stanowi silne wsparcie przy transportach morskich dla ładunków ciężkich, ale też prężnie rozwija fracht morski kontenerowy dla klientów z takich branż jak FMCG, health&care, czy automotive.

 

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane