GEFCO dostarczyło kombinezony dla polskich szpitali

GEFCO

Grupa GEFCO współpracuje z Hillrom – dostawcą technologii medycznych i zarządza pilnymi transportami jego sprzętu na terenie Europy. Firma dostarczyła do Polski 400 tys. jednorazowych kombinezonów dla szpitali, które leczą pacjentów z covid-19.

Od początku kwietnia GEFCO Air & Sea Polska zarządzało transportem lotniczym jednorazowych kombinezonów medycznych z rynków europejskich do Warszawy. Pierwsza faza projektu polegała na dostarczeniu tkanin do szwalni przy użyciu samolotów transportowych Antonow AN-12. W drugiej fazie projektu gotowe kombinezony medyczne były wysyłane z zakładów produkcyjnych do Polski. Towar przyleciał do Warszawy na pokładach samolotów transportowych Saab 340, pasażerskich Boeingów 737-8AS oraz frachtowych Airbusów A300-B4F. Pierwsze lądowanie A300-B4F na lotnisku Chopina spotkało się z dużym zainteresowaniem.

W ramach wsparcia walki z covid-19 GEFCO wykonało ponadto dostawy łóżek medycznych do szpitali i klinik na terenie Europy oraz dostawy środków medycznych, w tym testów na obecność koronawirusa, dla klientów z branży farmaceutycznej.

Podczas pandemii Covid-19 szczególnie wysoki popyt utrzymuje się na łóżka i sprzęt medyczny. Każdego tygodnia wieża kontroli łańcucha dostaw GEFCO we Francji śledzi transporty ponad 1000 łóżek, materacy powietrznych i innych akcesoriów. Produkty z zakładu Hillrom w Pluvigner w północno-zachodniej Francji są kierowane do centrów medycznych, klinik i szpitali we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

GEFCO współpracuje z Hillrom od kilku lat, zaopatrując fabrykę klienta w części i surowce z różnych krajów europejskich.

W ramach pracy dla międzynarodowej GEFCO przetransportowało 30 ton produktów medycznych z Francji do Algierii, Tunezji oraz na Antyle. Wśród towarów dla szpitali i prywatnych laboratoriów były testy na obecność Covid-19. Projektem zarządzał zespół GEFCO Air & Sea. Jego pracy towarzyszyło wiele wyzwań, na przykład konieczność całkowitego przeniesienia działalności na lotnisko Charlesa de Gaulle’a po zamknięciu Paris Orly. Wszystkie transporty zostały wykonane w krótkim czasie.

Projekt był jedną z kilku dostaw krytycznych realizowanych na przestrzeni ostatnich tygodni dla branży farmaceutycznej. Wśród innych przykładów jest transport 64 ton środków medycznych z Szanghaju do Bratysławy, aby wesprzeć walkę z pandemią w Czechach i na Słowacji.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane