Girteka spodziewa się gorszej koniunktury

Girteka

Największy w Europie przewoźnik drogowy – litewska Girteka, odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe za rok 2022. Skonsolidowane przychody Grupy osiągnęły 1,93 mld EUR, co oznacza wzrost o 34% w porównaniu z 2021 r., a zysk przed opodatkowaniem wzrósł 114% do 166,5 mln EUR. EBITDA Grupy (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem, amortyzacją) wyniosła 348,8 mln EUR. Firma zapowiada, że rok 2023 jest dla niej trudniejszy.

Miniony rok był dla Grupy Girteka okresem dynamicznych zmian. Girteka zmieniła strukturę organizacyjną, wzmocniła działalność w różnych regionach geograficznych, przeprowadziła rebranding marki i wprowadziła nowe pozycjonowanie (Responsible Logistics) oraz kontynuowała szybkie wdrażanie procesów cyfryzacji. Jak zauważa Edvardas Liachovičius, CEO Grupy Girteka, ten rok pokazał, że w podjęte wcześniej decyzje były bardzo trafne i już przynoszą efekty.

W ubiegłym roku nasza strategia, ukierunkowana na posiadanie własnej floty ciężarówek z własnymi kierowcami, była przewagą konkurencyjną, która zapewniła firmie sukces. Gdy sektor logistyczny stoi w obliczu niedoboru kierowców, inwestycje w różnych regionach geograficznych i w poprawę warunków pracy pomogły przyciągnąć nowych współpracowników, co umożliwiło nam zapewnienie niezbędnej przepustowości i wywiązanie się z naszych zobowiązań wobec klientów – mówi Liachovičius.

W 2022 roku Girteka Logistics UAB, wcześniej firma macierzysta Grupy, została podzielona na trzy oddzielne spółki i centrum kompetencji, skupiające takie obszary działalności jak finanse, IT, marketing, komunikację i inne funkcje wsparcia. Girteka otworzyła także nową siedzibę główną w Girteka Park w Wilnie, zmieniła lokalizację i uruchomiła nową bazę transportową w Sadach k/Poznania oraz centrum usług w Tbilisi (Sakartvel).

Obecny rok prawdopodobnie nie będzie łatwy dla branży transportowej i logistycznej. – Sektor transportu i logistyki jest niezwykle cykliczny. Jeśli nie uwzględnimy sezonowości, zobaczymy, że popyt na usługi transportu towarowego zaczął spadać w połowie ubiegłego roku, więc rok 2023 będzie trudny. Sukces odniesiony w zeszłym roku pozwala nam konsekwentnie kontynuować inwestycje w strategiczne projekty, takie jak cyfryzacja działalności, modernizacja naszej floty z naciskiem na zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo na drogach oraz poprawę warunków pracy naszych kolegów – mówi Edvardas Liachovičius.

Grupa Girteka dostarcza ponad 776 000 ładunków FTL rocznie. Zarządzając flotą ponad 9200 ciągników siodłowych i 9800 naczep, realizuje dostawy w Europie i Skandynawii.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane