Duński potentat logistyczny od kilku lat rozwija przewozy lotnicze, realizowane przez Maersk Air Cargo. Aktualnie firma poinformowała, że rozwija siatkę połączeń lotniczego cargo między Chinami, Azją Południowo-Wschodnią, Europą i Stanami Zjednoczonymi. Do eksploatacji włączony będzie piąty Boeing 767.
– Wprowadzenie dodatkowego samolotu wraz ze zwiększeniem liczby rejsów, zwiększy naszą zdolność do obsługi kontrahentów poprzez regularne połączenia. Jednocześnie zapewnimy niezawodność łańcuchów dostaw oraz zwiększymy udział w światowym frachcie lotniczym – zapowiedział Michel Pozas Lucic, global head of air w A.P. Moller – Maersk.
W relacji Chicago Rockford (RFD) – Hangzhou Xiaoshan (HGH) aktualnie wykonywane są trzy rejsy tygodniowo. Maersk zapowiada, że ich liczba podwoi się. Z kolei między lotniskiem Greenville-Spartanburg w Karolinie Południowej (GSP) oraz portem lotniczym Incheon w Korei (ICN), a także lotniskiem Shenyang Taoxian w Chinach (SHE) do tej pory Maersk wykonywał dwa loty tygodniowo. Wkrótce liczba rejsów zwiększy się do trzech.
Ponadto z trzech do pięciu zwiększy się liczba rejsów między portem lotniczym Billund w Danii (BLL) i lotniskiem Hangzhou Xiaoshan (HGH).
Do eksploatacji wejdzie przebudowany frachtowiec Boeing 767. Będzie obsługiwany przez linię lotniczą Maersk Air Cargo. To już piąty z sześciu zamówionych frachtowców Boeing 767, które wejdą do floty duńskiego operatora logistycznego.