Trans Polonia ma 3,9 mln zł zysku po I półroczu

Trans Polonia

Trans Polonia – spółka specjalizująca się w przewozach cysternowych paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych, w okresie styczeń-czerwiec 2019 r. osiągnęła ponad 120 mln zł sprzedaży (+9 proc. r/r), przy skokowym wzroście zysku netto rzędu 3,9 mln zł, wobec 0,7 mln zł straty przed rokiem.

WI półroczu spółka rozpoczęła realizację kontraktu przewozów paliw dla Grupy LOTOS oraz rozwijała relacje handlowe z klientami krajowymi i zagranicznymi. Dobra sytuacja płynnościowa i gotówkowa pozwoliła akcjonariuszom Trans Polonii podjąć decyzję o wypłacie dywidendy.

W okresie I półrocza 2019 roku sprzedaż Grupy wzrosła do 122,7 mln zł (+8,5 proc.r/r). Segment paliwowy osiągnął 74,5 mln zł przychodów (+5,4 proc. r/r), a skala usług przewozów płynnych chemikaliów, asfaltów i produktów spożywczych była wyższa o 15,7 proc. i wyniosła 45,1 mln zł.

Asfalt liderem wzrostu
Wśród grup asortymentowych najwyższy wzrost wypracowały przewozy mas bitumicznych (+42 proc. r/r), co wynika ze wzmożonej realizacji inwestycji drogowych. W II kwartale 2019 roku dynamika rozwoju transportu paliw wyniosła 5,9 proc. r/r (40,1 mln zł), a segmentu niepaliwowego: 10,8 proc. r/r (25,3 mln zł).

– W II kwartale bieżącego roku Trans Polonia wypracowała bardzo dobre rezultaty finansowe, przedstawiając potencjał wynikowy Grupy w sytuacji braku istotnych zdarzeń jednorazowych i niższych niż obserwowanych w ostatnich latach, kosztów finansowych. Satysfakcjonują nas także dalsze organiczne wzrosty przychodów, prowadzące do systematycznego umacniania naszej pozycji konkurencyjnej w Polsce i za granicą. Liczymy na kontynuację pozytywnych tendencji rynkowych w kolejnych miesiącach – mówi Dariusz Cegielski, prezes spółki Trans Polonia.

Szczegółowe wyniki
W okresie styczeń-czerwiec 2019 roku Trans Polonia odnotowała 19,7 mln zł zysku EBITDA (vs. 11,2 mln zł r/r) i 3,9 mln zł zysku netto (vs. -0,7 mln zł r/r). Na wynik EBITDA wpłynęła wyższa skala przychodów oraz implementacja przepisów MSSF 16. Dynamika wzrost zobowiązań finansowych (ujęcie długu pozabilansowego) wynikających z ww. regulacji była niższa wobec wzrostu zysku EBITDA (+76,6 proc. r/r) i wyniosła 40,3 proc r/r (dług odsetkowy wzrósł do 132,5 mln zł, wobec 94,4 mln zł r/r). MSSF 16 oznacza m.in. ujęcie w bilansie leasingów operacyjnych, spadek kosztów wynajmu w usługach obcych i wzrost amortyzacji prawa do użytkowania aktywa (nowa pozycja w bilansie). Na zysk netto dodatkowy korzystny wpływ miały niższe koszty finansowe (2,7 mln złw 1H 2019 vs. 5,8 mln zł r/r).

Przepływy z działalności operacyjnej w I półroczu br. wyniosły 11,1 mln zł (vs. 4 mln zł r/r). TPG na koniec tego okresu dysponowała 44,3 mln zł środków pieniężnych, a aktywa obrotowe były wyższe o 56,6 proc. wobec zobowiązań krótkoterminowych (119,8 mln zł vs. 76,4 mln zł). Dobra sytuacja płynnościowa i gotówkowa pozwoliła Akcjonariuszom Trans Polonii podjąć w czerwcu br. decyzję o wypłacie dywidendy w wys. 2,7 mln zł, tj. 0,12 zł na akcję.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane