Wirus zmniejszył przewozy drogowe prawie o 9 proc.

jvwein, Pixabay

Analitycy Santander Banku oszacowali, że między styczniem a sierpniem 2020 r. przewozy drogowe w Polsce zmniejszyły się o 8,8 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Na spadki miała wpływ epidemia wirusa SARS-CoV-2, ale nie tylko. Przewoźnikom dokuczyły też nowe wyzwania regulacyjne.

W 2019 roku Polska stała się liderem transportu drogowego rzeczy w Unii Europejskiej. Pandemia COVID-19 spowolniła jednak rozwój tego sektora. Jak wynika z oceny analityków Santander Bank Polska, rozwój firm z branży TSL został spowolniony przez COVID-19. Tonaż ładunków przetransportowanych przez krajowych przewoźników spadł o 8,8 proc. rok do roku w okresie od stycznia do sierpnia 2020 r.

Branża zmaga się jednak nie tylko ze skutkami pandemii, ale także z dodatkowymi regulacjami wprowadzanymi przez UE. W lipcu 2020 r. opublikowany został Pakiet Mobilności, którego zapisy z dużym prawdopodobieństwem wpłyną na wzrost kosztów przewoźników. Tymczasem według danych firmy konsultingowej PONT Info już w 2019 r. wśród małych przewoźników (o przychodach poniżej 8 mln zł) tylko 69 proc. z nich było rentownych na poziomie wyniku netto.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane