GDDKiA zapobiega wypadkom podczas prac utrzymaniowych

GDDKiA

Od lipca 2020 r. do czerwca 2022 r. na drogach krajowych doszło do 179 zdarzeń z udziałem firm wykonujących prace w pasie drogowym. Zginęło w nich 14 osób, a 63 osoby zostały ranne. Aby zapobiec kolejnym takim wypadkom, GDDKiA pilotażowo ułoży specjalne szerokie listwy na remontowanych pasach.

Podczas spotkań z branżą GDDKiA podnosiła temat bezpieczeństwa osób prowadzących prace na drogach krajowych oraz użytkowników tych dróg. W okresie od lipca 2020 r. do czerwca 2022 r. na drogach doszło do 179 zdarzeń z udziałem firm wykonujących prace w pasie drogowym. Niestety zginęło w nich 14 osób, a 63 osoby zostały ranne. Większość tych zdarzeń to najechanie na pracowników służb utrzymaniowych lub wykorzystywane przez nich pojazdy.

Zarządca dróg dementuje pojawiające się spekulacje na temat planu wprowadzenia progów zwalniających na autostradach i drogach ekspresowych. GDDKiA rozpoczyna jednak pilotażowe wdrożenie rozwiązań, które będą stosowane wyłącznie podczas wykonywania prac utrzymaniowych i ograniczone do pasa awaryjnego lub pasa tymczasowo wyłączonego z ruchu. – Bez względu na wnioski z tych testów, nie ma mowy o instalowaniu progów zwalniających na pasach ruchu! – twierdzi Dyrekcja.

Aby wzmocnić oznakowanie prowadzonych robót i jednocześnie ostrzec kierowców, którzy wjadą na pas awaryjny, wdrożone będą specjalne szerokie listwy właśnie na pasie prowadzonych prac. Najechanie kołem pojazdu ma „obudzić” kierowcę, by zdążył zmienić pas ruchu. Takie rozwiązania sprawdziły się m.in. w Niemczech.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane