DHL eCommerce ze 100 tys. punktów odbioru przesyłek

DHL eCommerce

Specjalizująca się w obsłudze e-handlu spółka DHL eCommerce z grupy DHL poinformowała o otwarciu 100-tysięcznego punktu odbioru przesyłek. W Europie to Polacy najchętniej korzystają z punktów POP. Nic więc dziwnego, że nowy obiekt DHL powstał w Warszawie.

Sieć punktów nadań i odbioru przesyłek DHL obejmuje łącznie 28 krajów w Europie. Łacznie jest ich teraz 100 tysięcy. DHL inwestuje w nowe punkty, ponieważ rośnie liczba aktywnych klientów e-commerce w Europie. Wraz z nią wzrasta również zapotrzebowanie na punkty odbioru i nadań w obszarach miejskich i metropolitalnych. W tym na punkty out of home delivery (OOH).

Z badań wynika, że 47 proc. Europejczyków chce mieć punkty nadań i odbioru przesyłek bliżej domu. Jednak to właśnie w Polsce konsumenci są liderami korzystania z usług sieci OOH. Aż 55% preferuje dostawę do punktu obsługi paczek. Polska ma drugą najmocniejszą ofertę punktów nadań i odbioru w Europie, zaraz po Niemczech.

– Cieszymy się, że 100-tysięczny punkt europejskiej sieci DHL POP znajduje się właśnie w Polsce. Zwłaszcza, że w naszym kraju ta forma odbioru przesyłek zyskuje coraz większą popularność – komentuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel Polska.

Do rozwoju sieci OOH przyczyniła się współpraca DHL eCommerce z Cainiao, logistycznym oddziałem firmy Alibaba. DHL podpisał też niedawni umowę przejęci MNG Kargo w Turcji oraz nawiązał współpracę z Poste Italiane we Włoszech.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane