Dwa nowe zawinięcia statków Maersk i MSC do Baltic Hub

Kontenerowiec MSC rozładowywany w terminalu, widok z góry
Baltic Hub

Baltic Hub, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim zapowiedział uruchomienie nowych serwisów żeglugowych, które rozpoczną regularne zawinięcia do nowego nabrzeża T3. Od końca marca terminal będzie przyjmował dwa cotygodniowe serwisy armatora Maersk a od kwietnia Baltic Hub rozpocznie obsługę dwóch cotygodniowych serwisów Mediterranean Shipping Company (MSC).

Pierwszy z nowych serwisów to efekt współpracy Gemini pomiędzy Maersk i Hapag-Lloyd, w ramach której od 1 lutego 2025 r. funkcjonuje nowa sieć połączeń oceanicznych i wahadłowych (shuttle). W ramach tego sojuszu Maersk uruchomił dwa cotygodniowe serwisy typu shuttle do Baltic Hub, łączące Gdańsk z niemieckimi portami w Bremerhaven i Wilhelmshaven. Pierwszy statek z tej siatki – Api Bhum, jednostka o długości 294 metrów – zawinie do terminala 25 marca 2025 r.

Zobacz też: Gemini Cooperation to innowacyjna koncepcja transportu

Z początkiem kwietnia MSC poszerzy swoją obecność w Baltic Hub, włączając terminal do dwóch serwisów w relacji Azja–Europa: Britannia oraz Albatros. Pierwsza jednostka w ramach serwisu BritanniaMSC Rose (364 m długości) – zawinie do Gdańska 3 kwietnia, natomiast MSC Maura (366 m długości) w ramach serwisu Albatros – 16 kwietnia 2025 r.

Oprócz zapowiedzianych nowości, Baltic Hub nadal będzie obsługiwać regularne zawinięcia w ramach wieloletnich serwisów AEU1/LL1/FAL5/NE1 realizowanych przez sojusz OCEAN ALLIANCE (CMA CGM, OOCL, COSCO, Evergreen) oraz FAL1 obsługiwany przez CMA CGM.

Nowe serwisy oceaniczne będą obsługiwane na terminalu T3 z wykorzystaniem nowych suwnic nabrzeżowych (STS). Inwestycja T3 powstała na 36-hektarowej powierzchni zbudowanej na wodzie, połączonej z obecnie funkcjonującą infrastrukturą (terminal 1 i 2).

Po całkowitym zakończeniu prac, planowanym na koniec 2025 r., T3 zwiększy zdolności przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 mln TEU rocznie – do poziomu 4,5 mln TEU – co umocni pozycję terminalu jako jednego z największych hubów kontenerowych w Europie.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane