Firmy Auchan Retail Polska i Fresh Logistics podpisały umowę o współpracy partnerskiej w zakresie kompleksowych usług logistycznych – magazynowania i dystrybucji produktów świeżych w temperaturze kontrolowanej. Od czerwca magazyn Fresh Logistics w Gądkach koło Poznania będzie regionalnym magazynem dla wszystkich dostawców sieci, obsługującym sklepy Auchan w zachodniej Polsce.
Platforma logistyczna, którą zapewni Fresh Logistics (Grupa Raben), przeznaczona jest dla takich kategorii produktowych jak: owoce i warzywa, nabiał, wędliny, dania gotowe, a także mięso i drób. Są to produkty szczególnie wymagające z punktu widzenia procesów logistycznych. Auchan informuje, że zagwarantowanie ich świeżości, wysokiej jakości i przede wszystkim bezpieczeństwa, jest kluczowe z punktu widzenia strategii biznesowej przedsiębiorstwa. Operacje logistyczne będą prowadzone w magazynie o powierzchni ponad 4 tys. mkw., dysponującym komorami z różnymi zakresami temperatur, adekwatnie do wymagań danej grupy produktowej. Operacje będą odbywać się 7 dni w tygodniu, a miesięcznie obsługiwany wolumen to ponad 24 tys. palet. Fresh Logistics Polska będzie obsługiwać ponad 200 dostawców sieci Auchan.
Strategiczna decyzja
– Dobór właściwego partnera-eksperta w tym obszarze, innowacyjnego, z odpowiednią infrastrukturą, zasobami i know-how, był dla nas ważną strategicznie decyzją – mówi Piotr Dopierała, dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska. W minionym roku musieliśmy zmierzyć się przede wszystkim z niemałymi wyzwaniami logistycznymi, jakie stworzyła sytuacja epidemiczna. Dobrze zdaliśmy ten egzamin. Równocześnie przeprowadziliśmy szereg działań optymalizacyjnych, opracowaliśmy nową strategię i stworzyliśmy solidne podwaliny dla zbudowania w pełni profesjonalnej, nowoczesnej organizacji Supply Chain i Logistyki w naszej firmie – informuje Dopierała.
Warto przeczytać: Nowe obiekty Fresh Logistics na Pomorzu i Dolnym Śląsku
Podpisanie umowy wpisuje się w pełni w strategię rozwojową Auchan Retail Polska opartą na rozwiązaniach wielokanałowych, tzw. omnichannel. Tworzenie nowych modeli biznesowych, m.in. z zakresu e-commerce i convenience to jeden z elementów naszej strategii omnikanałowej pozwalającej na lepszą obsługę naszych klientów i partnerów.
Auchan docenił lean-owe podejście
Proces zdefiniowania warunków współpracy między obiema firmami był wspomagany kompleksowo przez zespół firmy Graphene Partners.
– Współpraca z Auchan tworzy nowe perspektywy optymalizacyjne dla całego łańcucha dostaw – Marcin Turski, dyrektor ds. sprzedaży i obsługi klienta we Fresh Logistics Polska, Grupa Raben. – Platforma logistyczna sieci handlowej powierzona w ręce operatora logistycznego otwiera również nowe możliwości przed dostawcami i producentami, którzy korzystając z usług outsourcingu, mogą skupić się na swojej kluczowej działalności. Cieszymy się, że Auchan doceniło nasze lean-owe podejście oraz starania w budowaniu nowoczesnej i efektywnej logistyki. Dla Fresh Logistics współpraca z siecią to możliwość rozwoju, nowe wyzwania, ale też ogromna satysfakcja, że zaufał nam tak znany i szanowany brand – dodaje Turski.