Grupa Dino wyda 420 mln zł na centra dystrybucyjne

Wnętrze sklepu Dino, wózek sklepowy.
Dino Polska

Zarząd spółki Dino Polska, właściciela sieci sklepów Dino, podjął decyzję o budowie trzech nowych centrów dystrybucyjnych we wschodniej Polsce. Po oddaniu obiektów do użytku, sieć będzie posiadała łącznie 11 centrów dystrybucyjnych wspierających rozwój sieci. Budowa każdego obiektu pochłonie ok. 140 mln zł.

Nowe obiekty logistyczne powstaną w gminach: Biała Piska (woj. warmińsko-mazurskie), Janów Lubelski (woj. lubelskie) i Morawica (woj. świętokrzyskie). W centrach dystrybucyjnych znajdą się m.in.: mroźnia, chłodnia, magazyny z kontrolowaną temperaturą, magazyn suchy oraz część socjalno-biurowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogami wewnętrznymi, miejscami parkingowymi i własnym, źródłem zasilania w energię elektryczną (instalacje fotowoltaiczne o mocy 1MW).

Planowana łączna powierzchnia magazynowa każdego centrum dystrybucyjnego wyniesie ok. 45 tys. mkw. Dino Polska zamierza zainwestować w ich budowę łącznie ok. 420 mln zł (140 mln zł na jeden obiekt). Inwestycja zostanie sfinansowana środkami własnymi spółki.

Na koniec września 2023 r. Dino Polska posiadała do 2340 sklepów, wobec 2069 rok wcześniej. Ekspansji geograficznej sieci towarzyszyło utworzenie blisko 4,7 tys. miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec III kwartału 2023 r. 40,3 tys. pracowników.

Jeszcze w 2002 r. w sieci z logo Dino były tylko kilkanaście sklepów oraz jedno centrum dystrybucyjne w Krotoszynie. W kolejnych latach, wraz z otwarciem kolejnych sklepów, otwierane były nowe centra. Ostatnie powstało w 2022 r. w miejscowości Kaliska (woj. kujawsko-pomorskie), zwiększając liczbę obiektów logistycznych grupy do ośmiu.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane