MSC finalizuje przejęcie akcji Portu w Hamburgu

Port w Hamburgu widziany z powietrza
Dirtsc, Wikipedia

Największa linia żeglugowa na świecie – szwajcarski Mediterranean Shipping Company ogłosiła przyjęcie jej oferty zakupu dodatkowych akcji zarządcy hamburskiego portu – Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft (HHLA), przez akcjonariuszy portowej spółki. W rezultacie, MSC i samorząd miasta Hamburga będą posiadali łącznie 92,3 proc. akcji HHLA.

MSC od dawna zabiega o akcje HHLA. Już w listopadzie 2023 r. zarząd i rada nadzorcza rekomendowały akcjonariuszom spółki przyjęcie oferty Szwajcarów. Dzięki nowemu, większościowemu inwestorowi branżowemu, port w Hamburgu ma większe szanse na rozwój.

– Teraz, gdy minął okres akceptacji oferty MSC przez akcjonariuszy, zarząd koncentruje się na sfinalizowaniu umowy połączenia jednostek gospodarczych między miastem Hamburg, MSC i HHLA. W ścisłej współpracy z Radą Nadzorczą udało nam się już zapisać we wstępnej umowie ramowej ważne kamienie milowe dla przyszłego rozwoju HHLA oraz określić zobowiązania dotyczące inwestycji, naszych pracowników i klientów – informuje Angela Titzrath, dyrektor generalna HHLA w komunikacie HHLA.

Zamknięcie transakcji przejęcia akcji przez MSC uzależnione jest od uzyskania zgód organów regulacyjnych oraz zgody Parlamentu Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg. Powinno to wydarzyć się nastąpić w drugim kwartale 2024 roku.

MSC i miasto Hamburg zobowiązały się do zwiększenia kapitału własnego HHLA o kwotę 450 milionów euro. Ponadto od 2025 r. szwajcarska firma żeglugowa planuje znacząco zwiększyć wolumen swoich ładunków w Hamburgu. Od 2031 r. największy niemiecki ma zwiększyć przeładunki kontenerów do co najmniej 1 mln TEU rocznie. W dalszych planach akcjonariuszy HHLA jest osiągnięcie przez Hamburg trzeciej pozycji na liście największych portów w Europie. Na pierwszych miejscach są Rotterdam i Amsterdam.

Transakcja nie budzi w Niemczech kontrowersji. Inaczej było, gdy zarząd portu w Hamburgu chciał wprowadzić do jednego ze swoich terminali inwestora z Azji – chińską linię żeglugową COSCO. Transakcja została wstrzymana po interwencji niemieckiego rządu.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane