Według Poczty Polskiej, firmie udało się usprawnić terminowość dostarczania przesyłek, niezależnie czy chodzi o listy priorytetowe, paczki priorytetowe i ekonomiczne, czy usługę Pocztex. Ma to być efekt ogłoszonego w sierpniu 2024 r. Planu Transformacji.
Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki, informuje, że znacząca poprawa terminowości dostarczania przesyłek w różnych kategoriach jest dowodem na to, że możliwe jest połączenie efektywności operacyjnej z wysokim poziomem satysfakcji klienta, nawet w warunkach transformacji firmy. – To, co kiedyś mogło być punktem krytyki, dzisiaj staje się powodem do dumy. Konsekwentne wdrażanie Planu Transformacji Poczty Polskiej, pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku – twierdzi Żurawski.
Po analizie danych dotyczących listów priorytetowych, okazało się, że średni wolumen tygodniowy tych przesyłek sięgał około 600 tys. sztuk. – Już od drugiego tygodnia stycznia zanotowano stabilny wzrost jakości usługi, utrzymując poziom powyżej założonego celu. Średnio ponad 94% listów priorytetowych było dostarczanych najpóźniej w trzecim dniu po nadaniu, czyli w tzw. standardzie D+3 – informuje Poczta Polska.
Od początku roku wskaźnik terminowości w zakresie dostarczania paczek priorytetowych skoczył powyżej założonego progu, utrzymując się na stabilnie wysokim poziomie aż do dzisiaj. – W pierwszym tygodniu 2025 roku osiągnięty został poziom 98%, a kolejne tygodnie zostały ustabilizowane na poziomie 99% skutecznego i terminowego doręczania. To oznacza, że Poczta Polska dostarcza paczki priorytetowe powyżej ustawowego celu – czytamy w komunikacie operatora pocztowego.
Równie dobre wyniki PP odnotowała w paczkach ekonomicznych. Od początku roku wskaźnik terminowości utrzymywał się na poziomie 99%, w ustawowym standardzie dostawy D+5 (dostawa do adresata najpóźniej w piątym dniu po nadaniu). Jest to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę, że przesyłki ekonomiczne są często wybierane przez klientów jako bardziej budżetowa i konkurencyjna cenowo opcja wysyłki. Od lutego 2025 r. średnio ponad 99 paczek na 100 nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej dociera do adresata w zakładanym standardzie.
Najbardziej popularna usługa – Pocztex również nie zawodzi. Średnio, każdego tygodnia klienci nadawali Pocztexem ponad milion paczek. Ponad 95% z nich dotarło do adresata następnego dnia po nadaniu (D+1).