W Duisburgu powstanie największy terminal w Europie

Duisburg Hafen AG

Port Duisburg jest największym portem rzecznym na świecie. Jego zarządca, spółka Duisburger Hafen przymierza się do realizacji gigantycznego przedsięwzięcia – budowy terminalu intermodalnego na wyspie węglowej. Partnerami inwestycji będą COSCO SHIPPING Logistics, Hupac i HTS Group.

Port odczuwa gwałtowny spadek przeładunku węgla, co jest efektem rozpoczętej transformacji energetycznej. W przyszłości wyspa węglowa zostanie wykorzystana do obsługi kontenerów transportowanych w ramach zwiększających się obrotów z Chinami. Większość ładunków będzie docierało do planowanego terminalu koleją. Obiekt będzie funkcjonował pod nazwą „Terminal bramowy Duisburga”.

Już dziś ok. 30 procent wszystkich przewozów kolejowych między Chinami a Europą przechodzi przez portu w Duisburgu. Między portem oraz chińskimi miastami przejeżdża od 35 do 40 pociągów tygodniowo. W przyszłości liczba pociągów wzrośnie do 100 tygodniowo, a w porcie śródlądowym oraz w jego terminalu bramowym ma być rocznie obsługiwanych 850 tys. TEU.

Terminal zajmie powierzchnię 220 tys. mkw. Zbudowany zostanie na niewiele większym terenie 240 tys. mkw. 20 tys. mkw. zajmą same magazyny. W obiekcie powstanie sześć suwnic bramowych, 12 torów postojowych o długości 730 m każdy, 5 obszarów załadunku i 3 miejsca na nabrzeżu. Kontenery będą składowane na placu o powierzchni 60 tys. mkw.

Inwestycja pochłonie 100 mln euro (420,27 mln zł). Terminal będzie gotowy w 2022 r. Port Duisburg oraz COSCO SHIPPING Logistics mają po 30 proc. akcji spółki celowej. Hupac i HTS Group posiadają po 20 proc. udziałów.

Podobne wiadomości
Komentarze (1)
  1. A nad Wisłą musieliby przez 20 lat zamówić 50 studiów wykonalności, podpisać 70 listów intencyjnych, 20 razy powołać spółki celowe, 5 razy wymienić zarządy w tych spółkach, a następnie uwalić projekt, bo lepiej zrobić w innym miejscu, np. w Radomiu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane