Do Terminalu Kontenerowego Tollerort w hamburskim porcie przybyła delegacja 40 oficjeli z Chin, aby zobaczyć jak wygląda rozładunek największego kontenerowca chińskiego armatora Cosco Shipping Lines. Najwyższym rangą delegatem był Wang Qishan, wiceprzewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej.
W terminalu Tollerort gości przywitali Angela Titzrath, prezes spółki zarządzającej portem – Hamburger Hafen und Logistik (HHL) oraz Dr Peter Tschentscher, burmistrz miasta Hamburg (na zdjęciu u góry w towarzystwie Wang Qishan) . Towarzyszyła im delegacja przedstawicieli chińskiej spółki Cosco Shipping Lines, która w Hamburgu ma swoją siedzibę.
Kilka dni wcześniej do terminalu przybił jeden z największych kontenerowców CSL długości 400 m. Tego typu statki są obsługiwane w terminalu Tollerort od lutego 2018 r. Kontenerowce przewożą ładunku między północnymi portami Europy oraz północnymi regionami Chin: Ningbo, Szanghaj, Qingdao, Dalian i Tianji.
HHL prowadzili interesy z chińskimi armatorami od 35 lat. Pierwszy chiński statek handlowy przycumował do nabrzeża terminalu Tollerort w sierpniu 1982 r. Chińska Republika Ludowa jest największym partnerem Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg. Jedna trzecia kontenerów trafiających do Hamburga pochodzi z chińskich portów lub jest wysyłana do Chin.
Angela Titzrath, prezes HHL, podkreśliła podczas spotkania z chińską delegacją, że coraz więcej ładunków – w ramach inicjatywy Nowego Jedwabnego Szlaku – trafia z Chin do Europy drogą lądową. Każdego tygodnia ponad 200 pociągów kontenerowych kursuje między Hamburgiem i 20 centrami przemysłowymi Państwa Środka. Część z nich (30-40 składów miesięcznie) należy do przewoźnika Metrans, spółki-córki HHL.
Składy Metrans przewożą ładunki między Europą i takimi regionami jak Changzhou, Chengdu, Xi’an i Yiwu. Odprawa celna towarów odbywa się w na granicy polsko-białoruskiej w Małaszewiczach, skąd kontenery są rozwożone do terminali przeładunkowych w Polsce lub wprost do Hamburga.
Niektóre pociągi Metrans kursują z Małaszewicz do hubu w mieście Česká Třebová, skąd ładunki są transportowane do odbiorców w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.