Zmiana prezesa DSV. Gorsze wyniki grupy w 2023 r.

Ciężarówka na pustej autostradzie
DSV Panalpina

Duński potentat logistyczny o globalnym zasięgu, przedstawił wyniki za rok 2023. Zysk brutto spółki spadł o 13,4 proc. wobec roku 2022, a EBIT (zysk przed odliczeniem podatków i odsetek) spadł o 27,4 proc. Wyniki te były zgodne z prognozą, ale ze stanowiskiem pożegna się dyrektor generalny Grupy DSV Jens Bjørn Andersen. Jego miejsce zajmie Jens H. Lund.

DSV informuje, że ogólny obrotów spadek w światowym handlu miał negatywny wpływ na dywizję Air & Sea, która odnotowała spadek EBIT o 33,1 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. EBIT dla dywizji Solutions spadł o 10,7 proc., a dział drogowy osiągnął wyniki EBIT takie same jak w 2022 roku.

1 lutego ustąpił ze stanowiska dyrektor generalny Grupy DSV Jens Bjørn Andersen. – DSV osiągnęło solidne wyniki finansowe za 2023 rok, zgodne z naszymi oczekiwaniami. Na rynku charakteryzującym się malejącym popytem na usługi transportowe na większości rynków, wykazaliśmy się umiejętnością dostosowania się do zmieniających się warunków rynkowych, a nasi oddani pracownicy nadal zapewniali doskonałą obsługę klienta – mówi Jens Bjørn Andersen, cytowany w komunikacie.

– Dzisiaj wejdą w życie ogłoszone wcześniej zmiany w naszym zespole zarządzającym i jest to mój ostatni dzień na stanowisku prezesa Grupy. Chciałbym skorzystać z okazji, aby podziękować klientom, dostawcom i partnerom – a także moim fantastycznym kolegom z DSV na całym świecie – za wsparcie i zaufanie do mnie i DSV przez te wszystkie lata – powiedział Andersen

Nowym prezesem i dyrektorem generalnym DSV został Jens H. Lund obejmie stanowisko nowego dyrektora generalnego Grupy. Zgodnie z długoterminowym planem sukcesji firmy, DSV dokonało także innych zmian w zarządzie i komitecie wykonawczym Grupy. Nowi menedżerowie grupy będą wspierać Jensa H. Lunda w realizacji strategicznych obszarów zainteresowania DSV.

Jeśli chodzi prognozy DSV na rok 2024, EBIT szacowany jest na 15-17 mld DKK. Firma spodziewa się wzrostu globalnego PKB w okolicach 3 proc. w 2024 r., a rynki Air & Sea wzrosną o 3-4 proc.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane