ë-Jumper – furgonetka na (duże) baterie

Furgonetka_Citroën
Citroën

Citroen rozpoczął w Polsce przyjmowanie zapisów od chętnych do kupienia elektrycznej furgonetki ë-Jumper. Francuski koncern zapewnia, że najnowszy samochód dostawczy ma wszystkie atuty wersji napędzanej silnikiem spalinowym i oferuje korzyści typowe dla pojazdów elektrycznych.

Od spalinowego modelu ë-Jumpera różni bardzo wiele. Przede wszystkim cena. Dla bazowa wersji elektrycznej wynosi ona 258,1 tys. zł netto. To ponad dwuipółkrotnie więcej niż kosztuje obecnie Citroen Jumper 35 Club z rocznika 2020 z silnikiem 2,2 diesel i czterodrzwiowym nadwoziem furgon (96 tys. zł netto).

Według Citroena nowe auto elektryczne jest dobre dla klientów z różnych branż i idealne na większość tras. ë-Jumper może wjechać do stref ograniczonego dostępu zamkniętych dla aut spalinowych. Jego wersja o zwiększonej pojemności akumulatora zapewnia natomiast zasięg do 340 km. Moc silnika to 90 kW (120 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm. Auto rozwija maksymalnie prędkość 110 km/h (przy obciążeniu wynoszącym 3,5 t) lub 90 km/h (przy obciążeniu wynoszącym 4 tony).

Nabywcy w zależności od potrzeb mogą wybierać między czterema wersjami. Dostępna jest odmiana furgon, podwozie z pojedynczą kabiną, podwozie z podwójną kabiną oraz platforma z kabiną. Nadwozie występuje w czterech długościach i trzech wysokościach. Pojemność wnętrza sięga 17 metrów sześciennych zaś ładowność 1590 kg.

ë-Jumper to drugi po modelu ë-Jumpy zelektryfikowany samochód dostawczy z gamy Citroëna. Po premierze furgonu ë-Berlingo w styczniu 2021 roku, wszystkie samochody użytkowe marki zostaną zelektryfikowane.

W modelu e-Jumper akumulator umieszczono pod podłogą, aby nie zajmował miejsca w ładowni. Dostępne są dwie wersje baterii. Pierwsza litowo-jonowa o pojemności 37 kWh i zasięgu 200 km w cyklu WLTP, przeznaczona jest dla wersji nadwozia L1 i L2. Druga litowo-jonowa, o pojemności 70 kWh daje zasięg 340 kg w cyklu WLTP, dostępny jest dla wersji nadwozia L2S, L3 i L4. Akumulator trakcyjny objęto gwarancją na minimum 70 proc. jego pojemności. Certyfikat stanu akumulatora jest wydawany po każdym przeglądzie na 8 lat lub 160 tys. km.

W przypadku modelu ë-Jumper dostępne są obecnie dwie metody ładowania. Pierwsza to szybkie ładowanie z prywatnej lub publicznej stacji ładowania Wallbox (od 3,7 do 22 kW) z użyciem kabla typu 3 (na wyposażeniu samochodu). Drugi sposób to szybkie ładowanie z publicznej stacji ładowania o mocy do 50 kWh za pomocą zintegrowanego z ładowarką kabla typu 4. Wówczas ładowanie do poziomu 80 proc. trwa niecałą godzinę.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane