ë-Jumper – furgonetka na (duże) baterie

Furgonetka_Citroën
Citroën

Citroen rozpoczął w Polsce przyjmowanie zapisów od chętnych do kupienia elektrycznej furgonetki ë-Jumper. Francuski koncern zapewnia, że najnowszy samochód dostawczy ma wszystkie atuty wersji napędzanej silnikiem spalinowym i oferuje korzyści typowe dla pojazdów elektrycznych.

Od spalinowego modelu ë-Jumpera różni bardzo wiele. Przede wszystkim cena. Dla bazowa wersji elektrycznej wynosi ona 258,1 tys. zł netto. To ponad dwuipółkrotnie więcej niż kosztuje obecnie Citroen Jumper 35 Club z rocznika 2020 z silnikiem 2,2 diesel i czterodrzwiowym nadwoziem furgon (96 tys. zł netto).

Według Citroena nowe auto elektryczne jest dobre dla klientów z różnych branż i idealne na większość tras. ë-Jumper może wjechać do stref ograniczonego dostępu zamkniętych dla aut spalinowych. Jego wersja o zwiększonej pojemności akumulatora zapewnia natomiast zasięg do 340 km. Moc silnika to 90 kW (120 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm. Auto rozwija maksymalnie prędkość 110 km/h (przy obciążeniu wynoszącym 3,5 t) lub 90 km/h (przy obciążeniu wynoszącym 4 tony).

Nabywcy w zależności od potrzeb mogą wybierać między czterema wersjami. Dostępna jest odmiana furgon, podwozie z pojedynczą kabiną, podwozie z podwójną kabiną oraz platforma z kabiną. Nadwozie występuje w czterech długościach i trzech wysokościach. Pojemność wnętrza sięga 17 metrów sześciennych zaś ładowność 1590 kg.

ë-Jumper to drugi po modelu ë-Jumpy zelektryfikowany samochód dostawczy z gamy Citroëna. Po premierze furgonu ë-Berlingo w styczniu 2021 roku, wszystkie samochody użytkowe marki zostaną zelektryfikowane.

W modelu e-Jumper akumulator umieszczono pod podłogą, aby nie zajmował miejsca w ładowni. Dostępne są dwie wersje baterii. Pierwsza litowo-jonowa o pojemności 37 kWh i zasięgu 200 km w cyklu WLTP, przeznaczona jest dla wersji nadwozia L1 i L2. Druga litowo-jonowa, o pojemności 70 kWh daje zasięg 340 kg w cyklu WLTP, dostępny jest dla wersji nadwozia L2S, L3 i L4. Akumulator trakcyjny objęto gwarancją na minimum 70 proc. jego pojemności. Certyfikat stanu akumulatora jest wydawany po każdym przeglądzie na 8 lat lub 160 tys. km.

W przypadku modelu ë-Jumper dostępne są obecnie dwie metody ładowania. Pierwsza to szybkie ładowanie z prywatnej lub publicznej stacji ładowania Wallbox (od 3,7 do 22 kW) z użyciem kabla typu 3 (na wyposażeniu samochodu). Drugi sposób to szybkie ładowanie z publicznej stacji ładowania o mocy do 50 kWh za pomocą zintegrowanego z ładowarką kabla typu 4. Wówczas ładowanie do poziomu 80 proc. trwa niecałą godzinę.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane