W Hamburgu odbędzie się pokaz kontenerowego Hyperloopa

HyperloopTT, HHLA

Amerykańska firma Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT) oraz Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), czyli zarządca portu w Hamburgu, zaprezentują podczas Światowego Kongresu ITS wirtualny model transportu kontenerów w technologii kolei próżniowej Hyperloop. System ma umożliwić przewozy do 2800 kontenerów dziennie w kapsułach, które mieszczą 1 lub 2 kontenery.

Koncepcja Hyperloop dla przewozów ładunków powstawała 2,5 roku. Celem projektu badawczego jest zwiększenie pojemności i wydajności terminali kontenerowych przy jednoczesnym zmniejszeniu śladu węglowego oraz zatłoczenia portów morskich świecie.

Towarowy Hyperloop zadebiutuje na jesieni

Umowa o współpracy między HyperloopTT i HHLA została podpisana pod koniec 2018 roku. Pierwszym krokiem było opracowanie studium projektowego opartego na koncepcji technicznej HyperPort. Kolejnym krokiem było stworzenie modelu towarowej kolei możliwy do obejrzenia dzięki wirtualnej rzeczywistości. To on zostanie zaprezentowany na Światowym Kongresie ITS, największej imprezie poświęconej mobilności oraz inteligentnym systemom transportowym (ITS). Kongres odbędzie się w Hamburgu w dniach 11-15 października 2021 r.

Koncepcja HyperPort została opracowana w oparciu o standardy obowiązujące operatorów portowych. Opiera się na transporcie z dużą prędkością towarów skonteneryzowanych na trasach liczących setki kilometrów. System ma umożliwić przewozy do 2800 kontenerów dziennie bez wpływu na ruch drogowy i na środowisko. Kapsuły transportowe HyperPort zabiorą dwa 20-stopowe lub jeden 40- lub 45-stopowy kontener. Ich projektantem była hiszpańska firma Mormedi.

System jest gotowy do budowy

Technologia HyperPort została opracowana we współpracy z hiszpańską firmą inżynieryjną CT Ingenieros i jak deklarują przedstawiciele HyperloopTT i HHLA system jest gotowy do budowy, chociaż wymaga jeszcze zoptymalizowania.

– Korzystając z tej samej bazowej technologii, co nasze systemy pasażerskie, HyperPort może zabezpieczyć łańcuchy dostaw w przyszłości oraz odciążyć operacje w portach morskich – mówi Andres De Leon, dyrektor generalny HyperloopTT. Z kolei Gerlinde John, project manager HyperPort w HHLA jest zdania, że innowacyjna technologia Hyperloop wyniesie transport towarów na nowy poziom.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane