PKP Cargo wprowadza stałe połączenia z Portem Gdańsk

PKP CARGO

Kilka razy w tygodniu o stałych godzinach będą jeździły pociągi kontenerowe w trzech relacjach: Gdańsk-Warszawa Praga, Gdańsk – Poznań Franowo i Gdańsk – Gliwice B Kontenerowa. Ich operatorem będzie nowa spółka z Grupy PKP Cargo: PKP Cargo Connect, która dodatkowo zaoferuje transport kontenerów ciężarówkami.

Przewozy pociągami na trasach do i z Portu Gdańsk będą oferowane pod marką Connect Operator. Pierwsze składy intermodalne zaczną kursować na przełomie czerwca i maja.

– Zaletą naszych pociągów operatorskich jest to, że klient wie którego dnia i o której godzinie jego ładunek wyruszy ze stacji początkowej i o której godzinie dotrze do stacji końcowej. Jest w stanie zaplanować dostawę do miejsca przeznaczenia – twierdzi Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect. – To dlatego, że pociągi operatorskie kursują według stałych rozkładów jazdy. W przypadku zwykłych pociągów towarowych rozkłady jazdy są często zamawiane ad hoc i brak jest gwarancji czasu przejazdu, co z punktu widzenia klienta znacznie komplikuje planowanie łańcucha logistycznego. Planowany czas przejazdu między Gdańskiem a Warszawą lub Poznaniem wynosi 8 godzin, a z Gdańska do Gliwic – 15 godzin – dodaje.

W ramach usługi Connect Operator kolejarze zabezpieczą również przeładunek i odwóz kontenerów z terminalu transportem samochodowym pod wskazany przez klienta adres.

Regularne pociągi kontenerowe są odpowiedzią PKP Cargo na coraz słabnące przewozy towarów koleją. Jedynym intratnym i rozwijającym się segmentem są przewozy kontenerów.

– Sieć połączeń w ramach usługi Connect Operator będzie stopniowo rozszerzana w Polsce, ale obejmie także połączenia zagraniczne. Wykorzystamy w tym celu naszą spółkę zależną PKP Cargo International. Mamy także możliwość organizowania przewozów we współpracy z naszymi partnerami z innych europejskich kolei – opowiada Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

Grupa PKP Cargo rozszerza także działalność na innych kierunkach. Uruchomione zostały m.in. nowe połączenia z Małaszewicz do terminalu Tilburg w Holandii, w pobliżu portu w Rotterdamie. Pociągi są prowadzone przez wielosystemowe lokomotywy Vectron z dopuszczeniami również na Niemcy i na Holandię, dzięki czemu nie ma konieczności zmian pojazdu na trasie.

Ponadto PKP Cargo Connect wyekspediowało do Chin pierwszy skład z drewnem z Czech. Spółka ma zamówienie na przewóz kolejnych transportów z drewnem, jest to perspektywiczny rynek dlatego, że Czechy dysponują dużymi zasobami drewna, które eksportują do różnych krajów.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane