Rosjanie uruchamiają multimodalne przewozy z Japonii do Europy

FESCO

Rosyjskie firmy FESCO Transportation Group i RŻD Logistics zainaugurowały nowe połączenie dla transportu kontenerów z Kraju Kwitnącej Wiśni do Europy. 23 maja testowy kontener z produktami chemicznymi został wysłany z portu w Jokohamie do Polski. W połowie czerwca powinien dotrzeć do Wrocławia.

Nowy intermodalny szlak nazywany jest „Transsyberyjskim Mostem Lądowym”. Ładunki będą transportowane przez FESCO drogą morską z japońskich portów do portu we Władywostoku, a następnie pociągami po linii Kolei Transsyberyjskiej do Brześcia (na granicy białorusko-polskiej), skąd będą dowożone do odbiorców w Europie.

Transport na całej trasie wyniesie ok. 19 dni, ale dokładny czas przewozu będzie zależał m.in. od tego, w którym japońskim porcie nadano kontenery.

FESCO zajmie się przewozem kontenerów drogą morską, przeładunkami w portach oraz będzie odpowiedzialne za dostarczenie jednostek kontenerowych. RŻD Logistics będzie odpowiedzialne za transport kolejowy w obu kierunkach.

Organizatorzy nowej trasy liczą na zainteresowanie przewozami ze strony japońskich dostawców części do samochodów oraz produktów konsumpcyjnych.

– Przez ponad pięć lat Koleje Rosyjskie zainwestowały 5 mld dolarów w rozwój linii kolejowych na wschodzie Rosji. Transport towarów już wzrósł trzykrotnie. Widzimy duży potencjał we współpracy z naszymi kolegami z FESCO oraz dostawcami z Japonii – powiedział Aleksander Miszarin, pierwszy zastępca prezesa RŻD.

Aleksander Isurin, prezes FESCO dodał, że obecnie z Japonii do Europy wysyłanych jest 3 mln TEU rocznie drogą morską poprzez Kanał Sueski. Podróż kontenerów trwa 45 dni. Jego zdaniem współpraca z kolegami z RŻD sprawi, że Transsyberyjski Most Lądowy zaspokoi oczekiwania japońskich producentów oraz przyczyni się do rozwoju gospodarczego Rosji.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane